Forum > Färdiga produktioner

Hawk-You show me love

<< < (2/5) > >>

hawk:
Tackar för feedback Equality och Mahan vi suger åt oss av det ni säger och ska ta en titt på detta
Kul att låten gillas, ha det

MVH Conny

Wernborg:
Lyssnar och skriver...

Snygg synt i introt.
Riktigt bra sång. Som faktiskt i sig bär hela låten tycker jag. BRA!!!

Smakfulla stämmor i andra delen av versen.

Trummorna är lite för platta för min smak. Mer botten och rock om jag får bestämma.
Gitarren har en snällt ljud. Du har ju en luftig ljudbild så det skulle nog finnas plats för en elakare gitarr. (Ljudmässigt)

Totalt sett ett oklanderligt och bra arr, men lite Fame Factory-varning på produktionen.

Kornstad:
Mycket skön låt och som tidigare nämnts, jättebra sång+körer.
Jag upplever ock refrängen lite "spretig", gitarrerna ligger ganska starka i ljudbilden och det är inte riktigt lika drivande snyggt komp som i versen, så det känns som låten stannar upp lite. Som också nämnts innan saknas det bas. Gillar "vispen" på virveln i början av låten men de "riktiga" virvelslagen senare när låten byggs upp känns tunna.

Flera mil bättre än vad jag fixar för egen del, men ville ändå kommentera det jag tänkte på vid lyssning.

hawk:
Tackar för lyssningen Kornstad och Wernborg
kul att det är fler än vi själva som tycker att vi fått till en riktigt bra låt här,
det är ju det som är så bra med sådana här forum, att några fler utanför ens
egen bekantskapskrets får chans att lyssna och tycka till, det blir liksom ärligare då.

MVH Conny

Tokai:
Tycker det påminner lite grann om Paul McCartney and The Wings (eller bara Paul något senare efter the Wings).
Kompositionen följer alla mallar som vanligtvis är givna i en modern poplåt. Sticket i annan tonart, en höjning före sista reffen, osv.
Men jag saknar nåt, typ en hook. Nu rullar det på jämnt och fint. Det låter tätt och behagligt.
Trummorna låter som om det är spelade delvis med vispar (kaggen) och det är väl kanske mindre bra.
Är personligen inte så förtjust i den där visslande synten, men behövs kanske som krydda.
Basen upp kanske. Vill höra bas som vandrar lite.
Annars är sången och stämmorna väl genomförda. Låten som sådan försvinner dock ur mitt minne tämligen snabbt. Vill inte säga att den är dålig, tvärtom, men det kanske har att göra med den där hooken som jag saknar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion