Forum > Demolåtar

Dividend - Arvo2

<< < (2/4) > >>

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 06.11.2015, 17:11:14 ---Jag tycker att körerna låter lite för onaturliga - går det att komma runt?

--- Slut citat ---

Genom att ersätta dem med riktiga sångare  :lol:

Äh det är nog massor man kan göra för att påverka artikuleringen men oj vilket jobb det kan vara, tror jag.

Dividend:

--- Citat från: Gurano skrivet 06.11.2015, 17:11:14 ---Jag tycker att körerna låter lite för onaturliga - går det att komma runt?
/G

--- Slut citat ---

Jag vet inte hur nära realism man kan komma. Det jag behöver är dyrare/nyare körpluggar tror jag :D Framförallt!

--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2015, 22:35:58 ---Genom att ersätta dem med riktiga sångare  :lol:

Äh det är nog massor man kan göra för att påverka artikuleringen men oj vilket jobb det kan vara, tror jag.

--- Slut citat ---

Ja, man kan fiffla som en dåre och ändå inte lyckas komma närmare hur det "bör" låta" (fast man tror det gör det efter några timmar :D )
Tyvärr känner jag inga barytoner som är skolade i klassisk sång (eller sopraner för den delen) så det får bli pluggar tills vidare :)

Tack för era lyssningar!

Asti:
Väldigt tungt och dystert. Det blir kallt och lite skrämmande med
rösterna som pga t.ex de tvära kasten i ton- och volymskiftningar
låter onaturligt. Bäst gillar jag avsnittet där instrumenten kommer in
och det med enbart cello/basfiol och en ensam kvinnoröst.
Annars spännande med körmusik.
/Asti

Dividend:
NY VERSION!!! :)

--- Citat från: Asti skrivet 07.11.2015, 11:28:19 ---Väldigt tungt och dystert. Det blir kallt och lite skrämmande med
rösterna som pga t.ex de tvära kasten i ton- och volymskiftningar
låter onaturligt. Bäst gillar jag avsnittet där instrumenten kommer in
och det med enbart cello/basfiol och en ensam kvinnoröst.
Annars spännande med körmusik.
/Asti

--- Slut citat ---

Håller nog med om hälften (minst) av vad du skriver. Tack för dina tankar!

----------------------------------
NY VERSION
Okej, tycker jag har förbättrat realismen på solisterna ganska betydligt :unsure:, även om det aldrig kommer bli perfekt! Finns bara en körpatch i den här och jag tycker den låter realistisk, men det knaske bara är jag. Inte så mycket fiffel med den har jag utfört, med andra ord

Och förlängt det hela med orkesterinstrument och lite små krumelurer här och var

Ge mig kritik! :)

Asti:
Ja, nu låter det mer realistiskt och blir med en gång betydligt intressantare!
Riktigt pampigt och vackert ibland och inte längre så kallt och skrämmande.
Fortfarande rätt tungt och dystert dock. Inget för kvällens förfest kanske.... :)
Har tyvärr ingen konstruktiv kritik i nuläget, men det är spännande och för mig nyskapande musik.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion