Forum > Demolåtar

Dividend - Arvo2

<< < (3/4) > >>

Marruschkka:
Lyssnade på den förra versionen som kändes för artificiell, men den här :rolleyes:

Nu börjar det likna realistiska sångare, barytonen är underbar. Sopranen har blivit nedtonad, kanske lite väl mycket vibrato där, men  i helheten tillför den oxå.

Känns som ett requiem eller en sakral mässa i kyrkan.

Mycket vackra harmonier som gör att jag ryser till ibland. Ett gott tecken :D

Pampigt och stilfullt.

/Marre

pxm:
Coolt !!!!!! Känner mig förflyttat i tid och rum till en kyrka i Italien där det hålls någon sorts mässa....
Pluggen låter riktigt bra, men violinen som kommer in - den är ju fantastisk.... :)
Coolt..

mvh

Dividend:

--- Citat från: Asti skrivet 07.11.2015, 16:44:09 ---Ja, nu låter det mer realistiskt och blir med en gång betydligt intressantare!
Riktigt pampigt och vackert ibland och inte längre så kallt och skrämmande.
Fortfarande rätt tungt och dystert dock. Inget för kvällens förfest kanske.... :)
Har tyvärr ingen konstruktiv kritik i nuläget, men det är spännande och för mig nyskapande musik.
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti för kommentaren! Hur nyskapande det är vet jag inte, jag har inte heller hört nåt liknande :) (Möjligtvis nån kantat från barocken eller två, men de använde färre orkesterinstrument än här.)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 07.11.2015, 17:23:38 ---Lyssnade på den förra versionen som kändes för artificiell, men den här :rolleyes:

Nu börjar det likna realistiska sångare, barytonen är underbar. Sopranen har blivit nedtonad, kanske lite väl mycket vibrato där, men  i helheten tillför den oxå.

Känns som ett requiem eller en sakral mässa i kyrkan.

Mycket vackra harmonier som gör att jag ryser till ibland. Ett gott tecken :D

Pampigt och stilfullt.

/Marre

--- Slut citat ---

Roligt att höra! Rysningar är av godo. Verkar inte kunna ändra mängden vibrato, får kolla i manualen! Tack för lyssning!

--- Citat från: pxm skrivet 08.11.2015, 00:39:22 ---Coolt !!!!!! Känner mig förflyttat i tid och rum till en kyrka i Italien där det hålls någon sorts mässa....
Pluggen låter riktigt bra, men violinen som kommer in - den är ju fantastisk.... :)
Coolt..

mvh

--- Slut citat ---

Kul att höra! Italien. Påven skulle nog gilla den här! ;)
Tack för din tid!

Marsall:
Jag hörde inte första versionen ..Men den här låter vemodig o fin ..Skulle verkligen passa som filmmusik till nån pampig o storslagen spännande riddarfilm tex .. Hör inga konstigheter i mina lurar ..skönt vemod!  :)

spacetrucker:
Härligt mysktiskt :P
Du kunde kanske dra ner lite på volymet på den ensamma bruden när hon tar i och hojtar högst. Den höga tonen hoppar lite ur spåret på nåt sätt....öh. Förstår du vad jag menar... t ex vid 86 på KR spelaren... och vid 134

Annars är detta ju hur coolt som helst. Gillas

/Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion