Forum > Färdiga produktioner
Asti feat bjurte - Bloodstain on my collar (klar)
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 23.09.2015, 20:37:39 ---Vilken stim du är inne i nu Asti! Denna är också väldigt bra och proffsig på alla sätt, jag hör inget som låter konstigt.
Du har verkligen fått till dynamiken/crescendot. Det suger till bra på slutet så till den milda grad att guran åkte fram vid första lyssningen.
Jag hade kunnat fortsätta på slutgrunkan i 10 minuter till eller så. Håller därför med Marsall om att åtminstone ta en vända till med "Oh I wanna know...." eller varför inte "There's a bloodstain..." och sen 5 minuter med Am slutmangel. ;) Bra jobb! /Fuzz
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker dynamiken/crescendot funkar! Och att jag lyckades locka fram guran! :)
Ja, kanske man skulle försöka förlänga slutet på något sätt...
Tror det blir lite för utdraget att köra om hela slutversen. Däremot en extrarunda med "Oh, I ..."
kanske kunde funka! En lite längre Am "slutmangel" går ju ganska enkelt att få till, såvida den
inte ska innehålla solon eller sånginslag....
Tack för kommentar och tips!
/Asti
MOMA:
Ja, var ska man börja? Jo, man börjar med att säga att detta är en mycket välskriven låt rakt igenom - otroligt skön struktur och känsla i skiftena mellan de olika stycken som långsamt bygger låten bit för bit - man fastnar redan första sekunderna, sedan är man hooked.
Underbar final tycker jag. Med extra luft och tryck får du lyssnaren att ta med sig ett stycke text som gäller oss alla just nu!
Detaljerna: Mycket bra trummor, mycket bra gitarr och bra nära och genuin lead!
En av de bästa från Mr Asti!!!
Mer!
MOMA
zorrow:
Grymt bra låt, text och mix! Ibland skulle jag vilja ha lite tajtare mellan leadsång och kör... Men det är kanske överkurs. Ännu en fantastiskt bra komposition! :D
Eddi:
Tack för texten nu hänger man med bättre. Underbar låt med tryck i på slutet som gör att man vill lyssna om och om igen. Mycket Beatlesharmonier men ändå inte och bra växlingar i sång och ackord och underfundiga basgångar på sina ställen. Aningens upp med rösten tycker jag om du gör någon förändring men det är en smaksak :D
MaxB:
Skön lyssning även om budskapet ärett budskap från vår kalla nutid. Jag finner inget mer vettigt att säga, än att jag är glad att du fortsätter sprida din musik, som du gör så bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida