Forum > Färdiga produktioner
Asti feat bjurte - Bloodstain on my collar (klar)
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 24.09.2015, 18:15:18 ---Ja, var ska man börja? Jo, man börjar med att säga att detta är en mycket välskriven låt rakt igenom - otroligt skön struktur och känsla i skiftena mellan de olika stycken som långsamt bygger låten bit för bit - man fastnar redan första sekunderna, sedan är man hooked.
Underbar final tycker jag. Med extra luft och tryck får du lyssnaren att ta med sig ett stycke text som gäller oss alla just nu!
Detaljerna: Mycket bra trummor, mycket bra gitarr och bra nära och genuin lead!
En av de bästa från Mr Asti!!!
Mer!
MOMA
--- Slut citat ---
Det var många fina ord! :)
Blir speciellt glad över att du finner låten välskriven och gillar slutdelen, där jag försöker
få lite eftertryck i sången, vilket jag normalt har svårt för! Och naturligtvis om texten
lyckas förmedla något vettigt, som leder till eftertanke och inte bara upplevs som
uttjatade schabloner eller pekpinnar.
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: zorrow skrivet 24.09.2015, 22:06:53 ---Grymt bra låt, text och mix! Ibland skulle jag vilja ha lite tajtare mellan leadsång och kör... Men det är kanske överkurs. Ännu en fantastiskt bra komposition! :D
--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar låten, inkl text!
Andrastämman kanske ligger lite högt i mixen..?
Eller menar du att det är otajt mellan lead- och andrastämma?
Vore väldigt tacksam för tidsangivelser i så fall! Känns som att
jag lyssnat mig "blind" på låten för tillfället...
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.09.2015, 01:17:20 ---Tack för texten nu hänger man med bättre. Underbar låt med tryck i på slutet som gör att man vill lyssna om och om igen. Mycket Beatlesharmonier men ändå inte och bra växlingar i sång och ackord och underfundiga basgångar på sina ställen. Aningens upp med rösten tycker jag om du gör någon förändring men det är en smaksak :D
--- Slut citat ---
Kul om jag lyckats få till lite extra tryck på slutet! Roligt att du gillar låten!
Försökte variera sången i verserna, annars är jag rädd att det blivit för monotont.
Hittar du Beatles i denna blir jag ännu nöjdare! :)
OK, du tycker leadsången är aningen låg. Ska kolla på det!
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 25.09.2015, 07:18:26 ---Skön lyssning även om budskapet ärett budskap från vår kalla nutid. Jag finner inget mer vettigt att säga, än att jag är glad att du fortsätter sprida din musik, som du gör så bra!
--- Slut citat ---
Det räcker så gott Max!
Det gläder mig mer än du tror!
Tack för feedback!
/Asti
jonnerstone:
Jäkligt fint detta och snyggt paketerat. Höjningen av sången på sista versen ger gåshud och är snyggt effekterad.
Några stämmor som inte sjungs riktigt tight mot leaden som förtar lite av det annars så proffsiga uttrycket.
Håller med Fuzzen ang Am-partiet. Det skulle absolut kunna vara längre och bara byggas på med mer och mer tills man uppnår nån form av "wall of sound"
Gärna med ett härligt melodiskt och blödande gitarrsolo. Fråga Wernis om han har ett par timmar över till att lira in ett solo, han kan det där :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida