Forum > Färdiga produktioner
Asti feat bjurte - Bloodstain on my collar (klar)
Asti:
--- Citat från: biomoib skrivet 23.09.2015, 13:24:12 ---Bra! Läcker "buildup" och din röst kommer till sin rätt när du sjunger så nära.
Men jag tycker det på sina ställen drar rytmiskt lite mellan trummor och gitarr/bas som nog går att tighta till lite. Det är snyggt med en "sen" virvel men på sina ställen är den lite väl sen. Bra text men det är en knepig och väldigt personlig balansgång mellan hur sårbar och känslig man kan vara ;o)
--- Slut citat ---
La på trummorna efter gitarrerna (bortsett från de distade på slutet) och tyckte också det kändes lite
otajt på ett par ställen, men sedan har jag väl lyssnat mig "blind" på det... Ska se om jag kan tajta till det.
Jag brukar försöka undvika politiska texter, vilka lätt blir till pekpinnar och moralkakor man hört för mycket av.
Här försökte jag blanda med personliga intryck och funderingar, men vet inte om det blev så lyckat...
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.09.2015, 15:38:38 ---Jag vill se text :)
--- Slut citat ---
Fixat! :)
Dividend:
Jag gillar Wiehe och Afzelius, men du är bättre.
Vill du gifta dig med mig :wub:
Riktigt bra låt. Riktigt bra text. Produktionen? Jag hör inga missar, länge sen du använde EWQL gold nu :D (Hörde inget stråk. Kan ha fel i och för sig.)
Värdelös cpmment. Man vad gör det, jättebra låt i Beatles och några andras anda!
Fuzzbub:
Vilken stim du är inne i nu Asti! Denna är också väldigt bra och proffsig på alla sätt, jag hör inget som låter konstigt.
Du har verkligen fått till dynamiken/crescendot. Det suger till bra på slutet så till den milda grad att guran åkte fram vid första lyssningen.
Jag hade kunnat fortsätta på slutgrunkan i 10 minuter till eller så. Håller därför med Marsall om att åtminstone ta en vända till med "Oh I wanna know...." eller varför inte "There's a bloodstain..." och sen 5 minuter med Am slutmangel. ;) Bra jobb! /Fuzz
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.09.2015, 18:31:04 ---Jag gillar Wiehe och Afzelius, men du är bättre.
Vill du gifta dig med mig :wub:
Riktigt bra låt. Riktigt bra text. Produktionen? Jag hör inga missar, länge sen du använde EWQL gold nu :D (Hörde inget stråk. Kan ha fel i och för sig.)
Värdelös cpmment. Man vad gör det, jättebra låt i Beatles och några andras anda!
--- Slut citat ---
:lol: Måste kolla med frugan först!
Verkligen roligt att både musiken och texten funkar! Skönt att du inte hör några missar i prodden!
Nej, använder sällan EWQL nuförtiden, mest beroende på att jag inte kan få det
att låta realistiskt i anslag och utklingande...
Har däremot börjat använda en del ljud från en gammal Hypersonic-plugg. :)
Spännande att du hör lite Beatles i detta! Tack för din kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida