Forum > Demolåtar
Marsall - Rakt Över Vägen
Marsall:
--- Citat från: biomoib skrivet 26.09.2015, 15:25:11 ---Jag gillar den oväntade utvecklingen i både låt och text. Jag stör mig lite på riffet i inledningen och under om det måste ligga där?
Jag tycker det är en strålande bra idé och tycker låten är värd lite mer arbete. Speciellt sången kan nog bli lite mer naturlig.
--- Slut citat ---
Tack biomoib för gillande av låt o text :D
sången i hela låten tänker jag så här .. visksången hörs i någons huvud ..reffesången är nåt som sker i nuet.. sen den varmare tänkesången om minnen och sköna stunder och avslutningen drömmarnas meditativa mumlande .. :D Blir oftast sångsätt efter en bild jag får ..som sagt jag gör kanske inte vacker musik ,o Tomas ledin sång (flåt tomas :) ) .. Blir inte det i slutändan i alla fall.. blir alltid nåt tok här o där.
Sen guran med crazy ljud i början ..ahh den diggar jag själv som en magnum storstrut.. :lol: .. MEN kan sakna en entonig scarysynth som maler på rått i början av låten o under cracygurapassagen och under visksången ..
tack ånyo för frampushande feedback :)
biomoib:
Mmm jag tror jag fattar var du är på väg! Experimentera och testa alternativ sång.... Du är på rätt väg!
egghuvud:
Helt klart eget men jag gillar det. Tycker det där "fulostämda" riffet är coolt. Skulle jag klaga på något så är det möjligen trummorna som jag tycker låter programmerade och lite statiska. Tycker mixen är rätt så trång men lite syntmattor kan aldrig skada om du vill ha det ännu tjockare.
Vad gäller ljudbilden så saknar jag nog i så fall fylligheten i nedre mellanregister. Gitarrerna och sången är rätt så vassa och basen är bra men där finns en lucka att peta in någonting.
Marsall:
--- Citat från: biomoib skrivet 27.09.2015, 03:22:39 ---Mmm jag tror jag fattar var du är på väg! Experimentera och testa alternativ sång.... Du är på rätt väg!
--- Slut citat ---
Tackar!! :D
--- Citat från: egghuvud skrivet 01.10.2015, 11:32:08 ---Helt klart eget men jag gillar det. Tycker det där "fulostämda" riffet är coolt. Skulle jag klaga på något så är det möjligen trummorna som jag tycker låter programmerade och lite statiska. Tycker mixen är rätt så trång men lite syntmattor kan aldrig skada om du vill ha det ännu tjockare.
Vad gäller ljudbilden så saknar jag nog i så fall fylligheten i nedre mellanregister. Gitarrerna och sången är rätt så vassa och basen är bra men där finns en lucka att peta in någonting.
--- Slut citat ---
Tack eggs för gillande :D
Jo visst är trummorna statiska..man sitter o trummar på knäna o pluttar i pluttar med kompet i skallen..använder ez 80 tal.. Jag skall checka dom nedre"registren o visst skulle en synth smaka gottmos :wub: Tack ånyo för finfin feedback!!
Henric:
Cool låt som sticker ut! Jag gillar vad jag hör!
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida