Forum > Demolåtar

Marsall - Rakt Över Vägen

<< < (4/4)

MOMA:
Bra känsla på den här! Och kul vibbar av 1973 (tidig höst, kanske kring 2-3 oktober däromkring)

Gillart!

MOMA

bjurte:
Jo mycket svensk 70:tals progg, visst får man känsla av en ung Pugh och vad hette dom nurå.. (Tänker) Motvind kanske det va.. :D
Bra gjort och inte tycker jag det ska in några Mattor här, nää, GUUURA.......

Håkan Nilsson:
Bra annorlunda låt! Det enda jag vill ändra på är att när första viskningen kommer så har inte trummorna o kompet hunnit lugna ner sig så bra som vid andra viskningen. Kopiera kompet vid andra viskningen o tryck in det under första viskningen. Annars hörs inte den.

Marsall:

--- Citat från: Henric skrivet 04.10.2015, 08:41:11 ---Cool låt som sticker ut!  Jag gillar vad jag hör!

Henric

--- Slut citat ---

tack Henrik för cool o gillar!  :D

--- Citat från: MOMA skrivet 04.10.2015, 12:08:33 ---Bra känsla på den här! Och kul vibbar av 1973 (tidig höst, kanske kring 2-3 oktober däromkring)

Gillart!

MOMA

--- Slut citat ---

tack Moma för bra känsla  :D Men var det inte 4-5 okt ? Fast jae osäker du kan ha rätt ändå.. :D

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 05.10.2015, 14:02:20 ---Bra annorlunda låt! Det enda jag vill ändra på är att när första viskningen kommer så har inte trummorna o kompet hunnit lugna ner sig så bra som vid andra viskningen. Kopiera kompet vid andra viskningen o tryck in det under första viskningen. Annars hörs inte den.

--- Slut citat ---

Tack Håkan för bra o annorlunda  :D Skall kolla upp det där finfina tipset hoppas grejjat .. Topp! :)

Kornstad:
Jag gillade det här!
Fast det låter om om basen börjar i fel ton? Har inte ngt piano i närheten nu så jag kan kolla vilka toner det är, men det låter typ som första bastonerna ligger i E som exempel, men gitarren kommer in på ett G istället?  Hoppas du förstår vad jag menar.  Men det kanske är meningen?

Gillade viskpartiet i inledningen och även texten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion