Forum > Demolåtar

Clemens-The mirror can lie

<< < (3/10) > >>

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.09.2015, 18:29:34 ---Kan du skicka den till mig som den är nu, fast som en wave?

--- Slut citat ---

Men då.. håller på att bygga ett skräddarsytt bord där jag sitter nu, så plockade ner prylarna tillfälligt, är väl klart om någon vecka, men om du bara vill testa lite så kanske mp3:an duger?  :) 

Clemens:

--- Citat från: Plinka skrivet 06.09.2015, 15:51:27 ---Jätteskön lyssning! Håller med Eddi om att den gott kunde bli längre, och ev gitarr/sång/körer typ. :)
Till skillnad från vad Asti tycker om "den spretiga synthen", så tycker jag att den är jättesnygg, gillar den skarpt, den ger lite dynamik och "frekvensbreddning" så att säga ;)

--- Slut citat ---

Tack Plinka! ja, den är lite rumphuggen nu.." Den spretiga synthen" kul låtnamn....  skoj att du gillar!  :)

jonnerstone:

--- Citat från: Clemens skrivet 06.09.2015, 19:47:26 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.09.2015, 18:29:34 ---Kan du skicka den till mig som den är nu, fast som en wave?

--- Slut citat ---

Men då.. håller på att bygga ett skräddarsytt bord där jag sitter nu, så plockade ner prylarna tillfälligt, är väl klart om någon vecka, men om du bara vill testa lite så kanske mp3:an duger?  :) 

--- Slut citat ---

Absolut! Det funkar med mp3:an också (tog hem den från soundcloud). Har en del av en slinga jag vill prova  :)

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.09.2015, 19:58:13 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 06.09.2015, 19:47:26 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Absolut! Det funkar med mp3:an också (tog hem den från soundcloud). Har en del av en slinga jag vill prova  :)

--- Slut citat ---

Va bra!  :) 

Asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 06.09.2015, 17:10:43 ---
--- Citat från: Asti skrivet 06.09.2015, 12:18:03 ---Fina harmoniföljder och sköna klanger som vanligt från ditt håll!
Är dock inte så förtjust i den "spretiga" synthen som kommer in vid 31 sek ungefär.
Den förstör den vackra, lugna stämningen.  :)
Likaså cymbal/hihat-ljudet som kommer efter ca 1 minut. Hade hellre hört det i halvtakt,
nu blir det lite för mycket "på" i mitt tycke....
Underbart fina avsnitt vid 1.17-1.22 och 1.47-1.52. Mer!!  :D
/Asti

--- Slut citat ---

Meh..gillar verkligen den spretiga synthen!  :D Ja, man tycker olika och en del tycker mer olika  <_<  Inte alls genomarbetad egentligen, så det finns säker saker som kan ändras, bland annat trummor hh och liknade, kul att du gillar!  Du menar att du vill höra den i halvtakt?  :unsure:     

--- Slut citat ---
Jag menar att jag skulle vilja ha mer sparsamt spel på cymbaler/hihat. Om det måste innebära halvtakt vet jag inte....
Jag tycker dom är lite för hetsiga för att passa in i den rofyllda stämningen.
Kanske är det bara att dom helt enkelt är lite för framträdande i mixen.....
Den "spretiga synthen" stör stämningen för mig ungefär som den knasiga fågeln i Kalle på julafton.  :)
Nejdå, det är jättefint det här! Bry dig inte om en halvsenil Vetlandabo!  :D
Nu vill jag höra sångpålägg av Jonnerstone och en längre version!  :wub:
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion