Forum > Demolåtar

Clemens-The mirror can lie

<< < (2/10) > >>

Clemens:

--- Citat från: Asti skrivet 06.09.2015, 12:18:03 ---Fina harmoniföljder och sköna klanger som vanligt från ditt håll!
Är dock inte så förtjust i den "spretiga" synthen som kommer in vid 31 sek ungefär.
Den förstör den vackra, lugna stämningen.  :)
Likaså cymbal/hihat-ljudet som kommer efter ca 1 minut. Hade hellre hört det i halvtakt,
nu blir det lite för mycket "på" i mitt tycke....
Underbart fina avsnitt vid 1.17-1.22 och 1.47-1.52. Mer!!  :D
/Asti

--- Slut citat ---

Meh..gillar verkligen den spretiga synthen!  :D Ja, man tycker olika och en del tycker mer olika  <_<  Inte alls genomarbetad egentligen, så det finns säker saker som kan ändras, bland annat trummor hh och liknade, kul att du gillar!  Du menar att du vill höra den i halvtakt?  :unsure:     

Clemens:

--- Citat från: HasseFX skrivet 06.09.2015, 14:55:32 ---Underbart fint! :)  Jag hör inget som jag tycker skulle vara annorlunda!

--- Slut citat ---
Tack HasseFx!  :) En snäll kommentar till skillnad mot Asti som alltid skall bråka och klaga på allt som låter!

Bribedant:

--- Citat från: Clemens skrivet 06.09.2015, 17:21:27 ---
--- Citat från: HasseFX skrivet 06.09.2015, 14:55:32 ---Underbart fint! :)  Jag hör inget som jag tycker skulle vara annorlunda!

--- Slut citat ---
Tack HasseFx!  :) En snäll kommentar till skillnad mot Asti som alltid skall bråka och klaga på allt som låter!

--- Slut citat ---
:lol:
Min zonterapist som tror sig ha en "stämningfull" cd på som bakgrundsmusik skulle verkligen ha användning för den här musiken istället.

Clemens:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.09.2015, 15:14:12 ---Javisst välkända harmonier från C men varför ändra på ett vinnande koncept, skönt med basen som kommer in och stökar vid några tillfällen. Bra grund - hör gitarrer och sång nånstans och en lite längre låt. :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi! ja, man kanske skulle börja med att göra ett slut... Jag skulle kunna tänka mig en "Anthony Phillips tolva"  :)

jonnerstone:
Kan du skicka den till mig som den är nu, fast som en wave?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion