Forum > Demolåtar
Gurano & Asti - Never here with me
MaxB:
Sångmixen i "Never_here_with_me_ver2.mp3" känns bätre.
Gillar viskstämmor på sidorna. Kan inte direkt säga om de är med hela tiden eller ibland. Ofta kan man väl använda en stereoreverb för att få liknande effekt?
Skönt sound i låten!
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.08.2015, 02:10:15 ---Spontant skärp upp Asti lite dvs ner med reverb och upp med volymen, annars läcker låt och sköna gitarrfigurer
--- Slut citat ---
OKi jag förstår - hade eg mindre reverb innan men via PM från Asti så höjde jag lite (men för mycket som det verkar) Har dragit ner på det nu igen och höjt sången ett myrben.
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 24.08.2015, 09:35:22 ---Håller med Eddi om att det är lite för mycket reverb på sången men bara lite. :) Sen tycker jag att trumspelet är lite för hafsigt liksom och jag hoppade till vid 40-41 då det verkar vara nåt skumt, eller så är det jag som inte hänger med i svängarna bara. :)
Annars en bra och medryckande låt. /Fuzz
--- Slut citat ---
Ändrat reverbet - men trummorna funkar i mina öron, men ändrade lite där du sa ändå :D
--- Citat från: Marsall skrivet 24.08.2015, 12:16:24 ---60 tals svävande med täta H dimmor... o tysta måsar som sitter på kajkanten o lyssnar.. skön sång som passar handsken ..Visst mycket reverb .men bara liite som fuzzen sa ;).. Hör texten bra reverb passar fint annars på denna sväving"..fina guror as alltid ..o visst hoppar det till där i trumman vid 40 ? O lite rakare trummor (under sången?) skulle nog göra den än bättre.. Skönt colab!
såg Asti gjort en version ..låter gott den med tycker jag ..Det är tycke o smak på volymen på sången ..i bägges ..får smaka en stund till på bägge :)
Visksången ligger finfint där..
--- Slut citat ---
Har fixat reverbet men jag håller med dig om att sång å text eg kommer fram ändå
--- Citat från: MaxB skrivet 24.08.2015, 12:41:03 ---Sångmixen i "Never_here_with_me_ver2.mp3" känns bätre.
Gillar viskstämmor på sidorna. Kan inte direkt säga om de är med hela tiden eller ibland. Ofta kan man väl använda en stereoreverb för att få liknande effekt?
Skönt sound i låten!
--- Slut citat ---
Har tyvärr inga viskstämmor att lägga in i min mix.
Tack för tankar - nu ny mix med lite ändringar
/G
Gurano:
.. Hmm nu när jag läser PMet så ser jag att Asti ville att jag skulle sänka reverbet :D Hoppsan
Men i alla fall nu fixat
pxm:
Spännande med Gurano och Asti tillsammans. Det är en skön låt, collabet överaskar och gör låten instressant.
Coolt !!!! :)
Kan inte säga något om mixen då detta verkar svårt att ratta....
mvh
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 24.08.2015, 22:21:25 ---.. Hmm nu när jag läser PMet så ser jag att Asti ville att jag skulle sänka reverbet :D Hoppsan
Men i alla fall nu fixat
--- Slut citat ---
Exakt! Tänkte PM:a på nytt, men då vet du vad jag vill! :)
Kan maila dig viskspåren om du vill ha med dom!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida