Forum > Demolåtar

Gurano & Asti - Never here with me

(1/4) > >>

Gurano:
Det var länge sedan Asti och jag gjorde något ihop men nu har vi åter samsats i en idé  :D
Vi tar tacksamt emot era tankar om stort och smått.

Det finns lite smått i låten som jag inte är riktigt nöjd med men ska fixa det vid tillfälle.
/Gurano

Eddi:
Spontant skärp upp Asti lite dvs ner med reverb och upp med volymen, annars läcker låt och sköna gitarrfigurer

Fuzzbub:
Håller med Eddi om att det är lite för mycket reverb på sången men bara lite.  :)   Sen tycker jag att trumspelet är lite för hafsigt liksom och jag hoppade till vid 40-41 då det verkar vara nåt skumt, eller så är det jag som inte hänger med i svängarna bara.  :)

Annars en bra och medryckande låt.  /Fuzz

Asti:
Göran frågar mig ibland om jag vill lägga sång på hans låtar, men oftast tycker jag det är för rockigt för att jag ska klara av det.
Men denna gången var det lite lugnare, med fint gitarrspel och skönt gung, så jag tänkte att jag åtminstone skulle försöka... Tack för att jag får försöka!
Här tycker jag dock att det är för mycket reverb på sången! Lägger upp en egen mix som jämförelse - hoppas du inte misstycker Göran.  :)
Här har jag dessutom med ett par viskande röster utpanorerade åt varsitt håll, som jag tycker ger lite mer bredd åt sången. Ska dom vara med?

Marsall:
60 tals svävande med täta H dimmor... o tysta måsar som sitter på kajkanten o lyssnar.. skön sång som passar handsken ..Visst mycket reverb .men bara liite som fuzzen sa  ;).. Hör texten bra  reverb passar fint annars på denna sväving"..fina guror as alltid ..o visst hoppar det till där i trumman vid 40 ? O lite rakare trummor (under sången?) skulle nog göra den än bättre.. Skönt colab!

såg Asti gjort en version ..låter gott den med tycker jag ..Det är tycke o smak på volymen på sången ..i bägges ..får smaka en stund till på bägge :)
Visksången ligger finfint där..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion