Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Maia Jamaica - Bluesslim (RIP) - 20151012

<< < (4/5) > >>

MaxB:
Har även fyllt ett sologitarrspår ikväll - det är kul att jamma och länge sen jag spelade sologitarr.
Även om jag jammar med mig själv här hemma i studion kan jag upplysa om att jag har eminenta medmusikanter i låten.
Tack Bluesslim, Sverre och Matteman! Det är en ynnest att lira med er!

I den här mixen har jag höjt basen (och eq:at upp basen med en puckel runt 100Hz) och sänkt virveltrummans volym något. Största förändringen är Sverres och Mattemans bidrag - kul för mig - de spelar reggae på riktigt liksom - samtidigt som jag leker med leksaker känns det som...     :P    :wub:

Eddi:
Ok missade tidigare version men jag tycker drums o bas och övrig instrumenterin har bra balans nu, jag kom på under lyssningen att din röst ligger lite nära jämfört med Blusslim så kanske lite mer reverb på den och kanske skita till den med lite dist?

egghuvud:
Jo nu blir det flummigt. Att hålla på och piffa med mix känns ganska överflödigt när det är det här soundet. Det låter ju inte så "klart" som man kanske skulle vilja ha det i en studio, men jag tycker att det låter troget ett riktigt jam och dessutom charmigt och det är det som gör att det är kul att lyssna på.  :)

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 13.10.2015, 00:05:59 ---Ok missade tidigare version men jag tycker drums o bas och övrig instrumenterin har bra balans nu, jag kom på under lyssningen att din röst ligger lite nära jämfört med Blusslim så kanske lite mer reverb på den och kanske skita till den med lite dist?

--- Slut citat ---

Ska eventuellt kolla upp det med volymen på min sång, det är så många tagningar, både i södra Sverige och hemma, så jag uppskattar om du kan ge eventuell tidsangivelse om det är nånstans det är tydligare. Vill inte skita ner min sång med dist eftersom några sagt att disten som finns på Bluesslims röst egentligen inte låter som en bra dist. Då vill inte jag också.

--- Citat från: egghuvud skrivet 15.10.2015, 11:30:23 ---Jo nu blir det flummigt. Att hålla på och piffa med mix känns ganska överflödigt när det är det här soundet. Det låter ju inte så "klart" som man kanske skulle vilja ha det i en studio, men jag tycker att det låter troget ett riktigt jam och dessutom charmigt och det är det som gör att det är kul att lyssna på.  :)

--- Slut citat ---

Flummigt att leka tillsammans i musiken, det var en underbar session med gamla vännen Bluesslim!
Håller med om att det är lite av en liveinspelning som jag vill ha opolerad och så är det dags att gå vidare med andra låtar...

Tack för kommentarer! Det är verkligen tunnsått med sånt på kr nuförtiden.

Dividend:
Jo, men det svänger. Hör inte texten så bra, kanske ska sången upp lite.

Är inte "maja", ett annat ord för marijuana? :D

Gillar soundet på gitarren när den ylar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion