Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Maia Jamaica - Bluesslim (RIP) - 20151012

<< < (3/5) > >>

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 04.09.2015, 10:15:09 ---Jag är både väldigt förtjust och inte förtjust i reggae, beroende på vilket humör ;) Men älskar att dansa Dancehall/Reggaeton iaf :D
Jag tycker du/ni har en riktigt bra låt på gång och gillar det repetetiva, det fångar en. Men det behövs mycket mer liv i trummor OCH bas, så jag hoppas att ni får napp på det av någon expert! :D

--- Slut citat ---

Har frågat trummis. Fått ett "ja" men inget är levererat i dagsläget.
Basen får jag väl arbeta med att bättra på själv.

MaxB:
Trummis hoppas kunna leverera i helgen som kommer. Hoppas jag med.
Här är videosnuttar från i augusti då idén tog form:

Eddi:
Skön snubbe Slim - för lite av hans sång på videon tyckte jag men den är ju med i låten iofs :)

MaxB:
Yippey! Nu har jag fått trummor av Sverker, Marres gamla vän. Jag tror det var fler på kr som haft med Sverre att göra tidigare? Han har inte spelat reggae förut, så det var en utmaning han gillade, dessutom en utmaning jag tycker han klarar strålande. Jag har nu mailat iväg den här mixen (som är utan mitt taffliga bas-spel) till Mats Nilsson (basisten från gamla punkgruppen KSMB) som var sugen på att spela bas på den här tidigare, då han hörde den. Hoppas han vill lägga bas!

MaxB:
Nu har jag fått ett basspår av Matteman och mixat in det, som hastigast. Matteman tycker att jag ska spela om mina kompgitarrer och även lägga om viss sång men jag mäktar inte med det. Jag kommer lyssna en hel del på denna mix för att sen lägga ett solo på slutet och sen är det dags att gå vidare och kanske hitta på något nytt eller ta tag i något annat ofärdigt...

Lyssning (vid intresse) i första inlägget.

Basen för låg volym?
Basen behöver kompressor?
Annat som borde göras? (helst inte för omfattande förändringar dock...)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion