Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Maia Jamaica - Bluesslim (RIP) - 20151012

<< < (5/5)

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.10.2015, 06:51:56 ---Jo, men det svänger. Hör inte texten så bra, kanske ska sången upp lite.
Är inte "maja", ett annat ord för marijuana? :D
Gillar soundet på gitarren när den ylar.

--- Slut citat ---

Svänger... tack! Sånger är lurig i och med att den är från olika tagningar. Kanske ids jag mupptrixa lite mer med den. Får se. Tack för tips!
Jag har hört att maja kan vara slang för det ja. Här sjunger vi Maia maia maia, som en rytm-grej på (Ja) maica. Och vi sjunger om det goda téet han visade upp för tullar'n på väg från Jamaica till Sverige.
Gitarrylet är POD2 kompletterad med dess Floorboards wah-wah och en Hobbex-gitarr (Cort) från 70-talet, med singlecoil mikrofoner. Vrååål!
Tack för energi-giv Div! Du är outstanding!

Imorgon tar jag min andra session i en Floating tank. Sessionen förra helgen var välgörande!

MaxB:
Klar hösten 2015 - lagt till färdiga demon nu.

Roffe H:
Den här var kul, har inget emot reggae, svänger skönt!  :)
Roffe H

MaxB:
Christer kära vän, du har lämnat jordelivet i måndags, den 26 april - jag lyfter (som en hyllning) fram den sista låten vi hann göra tillsammans, här nere.

På 1980-talet hade vi härliga seanser i musikens värld - nu tar vi en paus igen,
tills jag kommer upp till dig och hälsar på. Det kan ta lång tid innan vi träffas igen... 
Men sånt vet man aldrig...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion