Forum > Demolåtar

equality & Marsall - Väntar på dig

<< < (3/6) > >>

Dividend:
Loopen eller vad det är du har som trummor, funkar inte alls för mig.

I övrigt är det intressant lyssning. De melodier som finns (de kommer in lite sent) skulle du kunna använda till sen synthlåt, 80-talsvibbar utav bara helvete.)

Inte nödvändigt med sång alls. (Men jag kan ju ändra uppfattning och då återkommer jag :D )

MOMA:
kul känsla i harmonierna, och i synnerhet det som kanske kommer bli refräng(?) Trummorna känns ju lite tickigt maskinartade och skulle med fördel kunna ersättas med en gungande 4/4 - kanske med tamburin för åttondelarna. Men det är bara en fundering. Skulle vara kul att höra ackorden med sångmelodi ovanpå, de är så pass bra att melodin borde kunna bli något extra.

equality:
Ursäkta att jag ointe svarat på bra synpunkter på denna låt!  :( Nu har jag till slut fått tummen loss och mixat in Marsalls goa sång. Hoppas det blev någorlunda tajt då den gicjk i ett helt annat tempo.
MOMA: Refrängen tror jag blev där vi både trodde. Lite maskinella trummor ja. Inte orkat/hunnit ändra.
Dividend: Trummorna igen. Ja det finns på den eviga åtgärdslistan... Nu belv det sång ändå.  :)
mahan: Jo det är nog inte genretroget det här. Kanske hade varit bättre men man tager vad man haver.
Marsall: Hej! Bra jobbat!
Asti: Bra idéer. Får se om, om...
Eddi: Så här blev det Eddi! :-)

Tack för feedback! Ny verre som sagt, högst upp!

Eddi:
 :D Ja det blev ju nåt helt annat än vad jag föreställde mig i mitt inre, men charmigt och kul med svenska - du kanske får ett förslag från mig också så småningom texten är i alla fall klar.

MaxB:
Det är roligt med Marsalls underfundiga texter som framförs på teatraliskt sätt. Tycker det gav bra krydda till denna låt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion