Forum > Demolåtar

equality & Marsall - Väntar på dig

(1/6) > >>

equality:
Ytterligare en regning dag och och musikdatorn står ju där. Inte på nåt sätt färdig utan bara som en bakgrund till sång (rapping i versen?? vore kul). Ett vettigt stick skall väl till också. Kanske hör inte de olika delarna ihop särskilt bra? 

15-08-29:

Marsall har lagt på sin skönsång. Legat på filerna länge. Insjungna i ett helt annat tempo var det inte helt lätt att få ordning på dessa men nu tror jag...
Tack Rolle för ditt sköna bidrag!  :)

15-11-01:
Än mer skönsång (och viskningar) av Marshall. Sorry broder att det dröjt så länge att färdigställa(?) detta... Nu tror jag nivåer och tajthet skall vara till belåtenhet för alla om det mot förmodan skulle vara nån som komer ihåg.  :)

Eddi:
Den här gillade jag - starkt tema även om det kan förväxlas med skalövningar typ. Vet ju inte hur du tänkt med vers och refräng och så men potential finns absolut. Trummorna gillar jag inte de låter för fjösiga o mekaniska - se där en utvecklingspotential som jag pekar på - men som sagt jag gillar verkligen anslaget i låten :D

equality:
Tjena Eddi och tack! Ville få till ett modernt sound därav trummorna och synthbas. Tyckte harmisarna i versen var lite (I am the) Walrus-sunkiga och lade därför till ett elpiano. Försökte lira in en elgura men hänger inte med på vilka ackord det är (på en ens egen låt va? - skandal!). Skalövningarna antar jag att du menar på versen - refrängen är ju ganska straight.

MaxB:
Kul! Bra delar och framförallt är det pianot som sticker ut, det bär ditt signum på ett sätt som jag gillar.
Kanske kompet spelas av ett annat gäng än de som normalt kompar detta pianospel.
Skulle hellre se andra musiker runt pianisten.

Om du testar gitarren med enbart pianot i bakgrunden, vad visar gitarren dig då?

Alatar:
Jo, snyggt utkast.
Tycker att trummorna är lite för starka dock, jämnfört med pianobakgrunden.
Du skulle nästa kunna testa att gå åt det jazziga hållet. Kanske Roffe kan läga Sax?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion