Forum > Demolåtar

1up-Chippie (arbetsnamn) v2!

<< < (4/4)

Wernborg:
Aha. Röstar vi också.

Då står det 1-1 i  så fall. Fram för lite sköna vocoderprylar.  :D

1up:

--- Citat från: Light Head skrivet 01.01.2008, 13:45:04 ---Vilket bas-solo!!

Får vibbar till YMO å grabbarna i Japan. Melodierna är grymma, soundet är grymt skönt. Jag funderar på om det skulle vara bra att lyfta bort alla "SID"-ljud och köra med riktiga syntsound? Från syntar gjorda innan 1982....

hm, måste lyssna på YMO, efter att jag lyssnat ett par ggr till på den här  :-)

--- Slut citat ---

Whii, thanx! :) Jag älskar sådana här melodibasar själv.  :wub:

YMO, huh? :) Nu förstår jag ditt PM bättre! Klart värt att prova med andra ljud - javisst!

Gråter nästan av nostalgi när jag lyssnar på den här låten. Den förkroppsligar kärnan i det jag älskar med datorspelsmusiken jag växte upp med. Snabba ackordbyten, melodibasar, glada melodier och ett högt tempo. Och sen själva känslan som byggs mellan ackorden. Melodin andas något som är svårt att sätta fingret på som är jag på något sätt, eller nått. haha Kul att recensera sin egen låt. Borde fler göra. :D Jo, älskar bassolot! Bra jobbat där, 1up!

1up:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.01.2008, 15:31:45 ---Temat är bra. Väldigt bra. Resten är skit.  ;)

Närå. Inte min påse bara. Strunta i vad jag säger. :)

Lite mer konkrek kritik också. Bassolot är för struttigt tycker jag. För att platsa måste tonerna hänga ihop bättre. Låter som om du snubblar fram på tangenterna. Hårdare kvantisering och mer legatospel är mitt tips. Spelmusik programmerades väl uteslutande antar jag och då var ju alla slingor "felfria". Om det nu är det du vill.

--- Slut citat ---

Skönt att något i musiken nådde fram till dig! Ibland är själva soundet en barriär, så även för mig givetvis.

Bra kritik där! Lyssnar man på sin musik mycket hör man inte längre "felen". Jag vill ju behålla groovet, och ska pröva mer kvantisering på basen. Jepps! Tack för lyssning!

1up:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.01.2008, 15:34:22 ---Aha. Röstar vi också.

Då står det 1-1 i  så fall. Fram för lite sköna vocoderprylar.  :D

--- Slut citat ---

Yeah! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion