Forum > Demolåtar
1up-Chippie (arbetsnamn) v2!
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 26.12.2007, 10:59:01 ---cathy och så vidare, säkerligen bra gjort också, men denna scenen lockar inte mig alls, sorry :)
--- Slut citat ---
Tack!
Det måste vi göra något åt. :D Jag ska tänka ut en listig plan. :)
david.roennlund:
Tycker nog musik av detta slag klara sig bäst utan sång (läs snälla lägg inte sång :) )
Annars, trevlig melodin , fint bassolo och braiga ljud. kanske skullle man kunna skita ner dem på något parti? tempo ska nog ner lite också...
/d
Light Head:
Vilket bas-solo!!
Får vibbar till YMO å grabbarna i Japan. Melodierna är grymma, soundet är grymt skönt. Jag funderar på om det skulle vara bra att lyfta bort alla "SID"-ljud och köra med riktiga syntsound? Från syntar gjorda innan 1982....
hm, måste lyssna på YMO, efter att jag lyssnat ett par ggr till på den här :-)
Wernborg:
Temat är bra. Väldigt bra. Resten är skit. ;)
Närå. Inte min påse bara. Strunta i vad jag säger. :)
Lite mer konkrek kritik också. Bassolot är för struttigt tycker jag. För att platsa måste tonerna hänga ihop bättre. Låter som om du snubblar fram på tangenterna. Hårdare kvantisering och mer legatospel är mitt tips. Spelmusik programmerades väl uteslutande antar jag och då var ju alla slingor "felfria". Om det nu är det du vill.
1up:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 31.12.2007, 02:37:17 ---Tycker nog musik av detta slag klara sig bäst utan sång (läs snälla lägg inte sång :) )
Annars, trevlig melodin , fint bassolo och braiga ljud. kanske skullle man kunna skita ner dem på något parti? tempo ska nog ner lite också...
/d
--- Slut citat ---
En röst för icke-sång, alltså. :) Mm, traditionen bjuder att det är instrumentalt. Ljus röst från någon lite yngre förmåga? Upp-pitchad röst från äldre förmåga (läs jag)? Går i sådana tankar här i alla fall. :)
Nerskitning är bra tips! En bitcrusher kan mangla ljudbilden under något parti!
Gillar stressigt tempo så sparar de. :) (Dessutom använder jag trumloopar. (Ja, jag vet man kan time-stretcha, fast behåller gärna originaltempot.))
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida