Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Walk This road alone
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.06.2015, 19:53:09 ---Har inte läst några kommentarer.
Tycker körerna ska ned en bra bit (Lyssnade på andra spelaren i raden). Har lite svårt sån här - ja, vad ska man kalla det - Bob Dylan-stuk, men du sjunger i alla falafel bättre än Bob.
Låten är jättebra, trots detta. En av dina bästa. KAnsek den bästa.
--- Slut citat ---
Lyssna helst på den första länken - en av mina bästa - låter kul!
Den andra länken var bara för att lyssna specifikt på körerna som är i fokus på den verren.
--- Citat från: HasseFX skrivet 28.06.2015, 20:02:48 ---...de första 45 sekunderna av "översta" mixen är så bra! Underbar låt, fint "nära" sound i gitarrerna, skönt laindback stomp och rösten... en så'n underbar timbre!! :wub:
Runt 46 sekunder tappade jag hakan :blink: och trillade kort därefter av stolen av gapskratt :lol:
Lyssnade även på andra mixen med "normal" bas och nej - kvintbas är så fel på denna annars coola countryblues! Ett arr typ Union Station skulle sitta som en smäck!! :)
--- Slut citat ---
Kul med överaskningen - Trombon. Andra mixen hade ingen bas alls tror jag...
Ska kanske snacka med Union Station (...eller inte). Låten kan göras i många versioner tror jag.
Här är en version på skoj från igår kväll. En rolig kväll som gick i musikens tecken.
Asti:
Skön låt! Gillar versionen utan tuban bäst! Men dobron ska absolut vara med
och du skulle kunna lägga på ett mjukt akustiskt gitarrkomp.
Jag skulle nog testat även en tramporgel och låtit bli bas. Möjligen en ståbas.
Körerna är aningen starka i denna versionen tycker jag.
/Asti
Marsall:
Lyssnade på videon ..fingerpicket sitter fint..o trevlig stämning ni har tycker jag... nästa video så kör ni på o säger ..nu kör vi..rock on
Dividend:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.06.2015, 12:07:13 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 28.06.2015, 19:53:09 ---Har inte läst några kommentarer.
Tycker körerna ska ned en bra bit (Lyssnade på andra spelaren i raden). Har lite svårt sån här - ja, vad ska man kalla det - Bob Dylan-stuk, men du sjunger i alla falafel bättre än Bob.
Låten är jättebra, trots detta. En av dina bästa. KAnsek den bästa.
--- Slut citat ---
Lyssna helst på den första länken - en av mina bästa - låter kul!
Den andra länken var bara för att lyssna specifikt på körerna som är i fokus på den verren.
--- Slut citat ---
Lyssnar på första nu. Lysande! Men ligger inte rösten rakt i fejan på en, eller är det bara jag. Sänk den 3-2db :) Snygga körer nu, i den här verren...
pxm:
Det var ju den här jag hörde på FB ju !!!! Den är jättebra, gillar sången väldigt mycket. Gitarrspelet är mycket stabilt och hela låten är intressant och går att digga. jag gillar den. Mix 25/6 är superbra och nog klar att flyttas till avdelningen för Färdiga Demos !!!!
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida