Forum > Demolåtar
Dividend (komposition, arr), Plinka (sång, text)- Pers midsommarvisa
John Isak:
Finstämd låt! :) Men den skulle behöva framföras helt akustiskt för att verkligen få den utväxling den är värd, i mina öron! :)
Plinka:
Ah, du har jobbat vidare här, och förlängt den med!
Ja, precis så, skön stråke och cello, och den lätta lekfulla touchen, tillsammans med de nordiska vemodiga mollgångarna blir så otroligt romantiskt! :wub:
Marruschkka:
Låter härligt i detta nu, ser fram emot ännu mer utveckling av denna :wub:
/Marre
Asti:
Härligt vemod i mjuk och vilsam förpackning! :)
Som du vet gillar jag ditt piano-sound och det här är inget undantag.
Lekfullt och skönt flyt i spelet. Tycker det är fullt tillräckligt arr så här.
/Asti
Dividend:
NY VERSION I TRÅDHUVUDET! :)
--- Citat från: Asti skrivet 30.06.2015, 18:55:00 ---Härligt vemod i mjuk och vilsam förpackning! :)
Som du vet gillar jag ditt piano-sound och det här är inget undantag.
Lekfullt och skönt flyt i spelet. Tycker det är fullt tillräckligt arr så här.
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti. Roligt att du uppskattar pianot! Nu blev det dock sång på den här ändå :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 30.06.2015, 17:56:42 ---Låter härligt i detta nu, ser fram emot ännu mer utveckling av denna :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Tack för de uppmuntande ordet! :)
--- Citat från: Plinka skrivet 27.06.2015, 15:51:49 ---Ah, du har jobbat vidare här, och förlängt den med!
Ja, precis så, skön stråke och cello, och den lätta lekfulla touchen, tillsammans med de nordiska vemodiga mollgångarna blir så otroligt romantiskt! :wub:
--- Slut citat ---
Romance is my middle name.. :) Kul att du gillade den här (intermediära) verren!
--- Citat från: John Isak skrivet 25.06.2015, 16:49:49 ---Finstämd låt! :) Men den skulle behöva framföras helt akustiskt för att verkligen få den utväxling den är värd, i mina öron! :)
--- Slut citat ---
Helt akustikst? Riktig gitarr och flygel? Eller vad? ;)
MOMA: Det blev inte tonartsbyte på den här, man kan komma i framtida versioner!
SLUTLIGEN I PRICIP FULLSTÄNDIG VERSION I TRÅDHUVUDET:
Plinka har nu skrivit text och sjungit in, till visan. Det låter jättebra utfört. Den ursprungliga melodin (vers/ref) skrevs dagen innan midsommar, kanske blev det klat midsommaraftona. Därav namnet.
Kanske lägger jag lite mer tid på den instrumentala sluttampen.
Tack för ev lyssningar
Per (och PLinka)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida