Forum > Demolåtar
Dividend (komposition, arr), Plinka (sång, text)- Pers midsommarvisa
MOMA:
...byter namn till Skalle-Per. Det ska väl inte vara nödvändigt :D
Jag tycker det här är bra, och inspirerande - så pass bra att jag faktiskt kommer med ett inspel: Tänk om (jag sa, tänk om) om man skulle addera ett kraftfullt mollstycke, för att sedan återgå till de vackra harmonierna i dur. Inga jämförelser i övrigt(!), men om du lyssnar på exempelvis Taubes "Änglamark" så ligger det mesta i positivt dur, för att plötsligt skifta till dovt moll – och befriande tillbaka i de positiva durackorden. Det skapar energi och engagemang.
Jag får ducka om Skalle-Per kommer ångande:)
Dividend:
Taube-idén är en tanke. Men låten går i tonarten Amoll. :D så jag får göra införa ett dur-parti då! Håller med att dynamik i volym, kompexitet, temp och harmonik (inkl tonartsändringar) i bästa fall ger en låt/stycke/visa en verkshöjd högre än dessförutan... Det är dock inte alltid så.
Dansmusik behöver ingen variation vad gäller dessa termer, men det funkar inte i de sammanhangen :D
MaxB:
God utveckling. En solostråke ger också Kina-inspiration.
Dividend:
Kina? Hur menar du nu Max? ;)
Glissandon på en stråke kan låta kinesiskt, i och för sig.
Marsall:
Finns inget o kritisera ..härligt ini kaklet :) Skulle jag komma med nåt iaf vore det att få hela mixen större i ljudet omfånget lixom ..Men hur man gör det vet jag ej ..Reverb? Men dettta är ju en midsommarvisa o dom kanske skall vara i mindre rumsformat ..? Annars riktigt skön lyss :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida