Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Dansa med mig!

<< < (2/4) > >>

Roffe H:
Ni jobbar ju fantastiskt bra ihop...har inget att klaga på, gillar era svenska, ofta finurliga, texter. Kanske ligger det nåt i MOMAS synpunkter.  :D

Harmonica mike:
Ja vilket nice collab!

Grymt bra jobbat.Meeennnn - det låter som om guraslingan är i en annan tonart där vid 60 och 80..Jag hakade också fast där.Men eftersom man hajar till,så kan man också se det som en väckarklocka så att man skärper sig och lyssnar - för det var precis det jag gjorde och hörde hur bra detta är.
Ljudbilden mjaa något tung bas kanske,i övrigt riktigt riktigt bra.

Bra låt och reffen är fet grym!

Bra ylat Marsall.

Gura bas övrigt signerat Mr G - Perfa!

I sommar ska jag ge mig tid att lyssna lite mer på KR då det finns så mycke bra musik här.

Mike

Gurano:

--- Citat från: Roffe H skrivet 15.06.2015, 19:35:29 ---Ni jobbar ju fantastiskt bra ihop...har inget att klaga på, gillar era svenska, ofta finurliga, texter. Kanske ligger det nåt i MOMAS synpunkter.  :D

--- Slut citat ---
Tackar - jo vi brukar få till det ok - och vi håller på med några till :D
Ska vid tillfälle mixa in nya sångfiler, men är för tillfället tyngd av arbete (kanske under semestern ... om jag får någon vill säga :D )

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.06.2015, 09:50:53 ---Ja vilket nice collab!

Grymt bra jobbat.Meeennnn - det låter som om guraslingan är i en annan tonart där vid 60 och 80..Jag hakade också fast där.Men eftersom man hajar till,så kan man också se det som en väckarklocka så att man skärper sig och lyssnar - för det var precis det jag gjorde och hörde hur bra detta är.
Ljudbilden mjaa något tung bas kanske,i övrigt riktigt riktigt bra.

Bra låt och reffen är fet grym!

Bra ylat Marsall.

Gura bas övrigt signerat Mr G - Perfa!

I sommar ska jag ge mig tid att lyssna lite mer på KR då det finns så mycke bra musik här.

Mike

--- Slut citat ---
Vi tackar :D
Oki ska se över basens tyngd - kan nog hålla med där!

/Gurano

Dividend:
Snyggt. Gillar också refrängen. Bra samarbete.

Kanske lägga upp texten? :) Nåt om mango och banjo? :D (Har väl fått hörselproblem men kanske ska sången upp pyttelite istället. Eller nä, kanske lite mer kompressor på sången istället? Det är otydligt ibland men inte hela tiden.)

Snyggt samspel mellan synthar och gitarrer. Sången är bra när Marsall tar i, låter sämre när du inte gör det. Varför är ett mysterium :)

Plinka:
Så passande tema till midsommar! Nöjer mig med att lyssna på detta, har själv sen länge slutat gå på allmänna midsommardans-firanden, eftersom inget hittills kunnat nå upp till mina idéer om hur trolsk och sagolik en midsommar borde vara!
Men denna erbjuder faktiskt lyssnaren både ett fantasifullt arr och ett uns mystik! Ni är faktiskt ett grymt team! Marsall med sina finurliga svenska texter, och genomarbetad sång, till Guranos lika snygga som fantasifulla gitarr-och bas-arrangemang.
Mixen är kanske lite skramlig, men det ger också extra charm åt produktionen ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion