Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Dansa med mig!

(1/4) > >>

Gurano:
Nu har jag å Marsall varit i farten igen. Tar tacksamt emot tips å tankar

/Gurano
Uppdaterad 30/7 2015
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj17_DansaMedMig4.mp3[/mp3]

MOMA:
Så här kommer då en kommentar  :rolleyes:
Refrängen är ju faktiskt en riktigt stark hook - och så där spontant ledig att man faller för den direkt. Så, om man skulle kika ett varv till på sångstyckena, och kanske få lite mer melodi som länkar till just refrängen - då skulle saken vara biff. Ett elpiano, eller en komgura för att lyfta harmonierna skulle också kunna vara en grej, men - framför allt - ta vara på en så bra refräng, de springer inte förbi så ofta  :D

Det mesta finns ju där och kan bli en rackarns stark track!

Gurano:

--- Citat från: MOMA skrivet 12.06.2015, 10:08:03 ---Så här kommer då en kommentar  :rolleyes:
Refrängen är ju faktiskt en riktigt stark hook - och så där spontant ledig att man faller för den direkt. Så, om man skulle kika ett varv till på sångstyckena, och kanske få lite mer melodi som länkar till just refrängen - då skulle saken vara biff. Ett elpiano, eller en komgura för att lyfta harmonierna skulle också kunna vara en grej, men - framför allt - ta vara på en så bra refräng, de springer inte förbi så ofta  :D

Det mesta finns ju där och kan bli en rackarns stark track!

--- Slut citat ---
Vi ska kolla över sången och jag ska se om jag kan få till någon vettig orgel/piano.
Tack för dina tankar
/G

MaxB:
Det är kul att bl.a. Pugh har fått uppföljare via ert gemensamma musikskapande.
Gitarrsolotonerna runt 60 sek och vid 80 sekunder verkar spela i annan tonart än övriga men kanske är det helt enkelt konstnärens frihet, som tar sig uttryck där.

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.06.2015, 22:17:00 ---Det är kul att bl.a. Pugh har fått uppföljare via ert gemensamma musikskapande.
Gitarrsolotonerna runt 60 sek och vid 80 sekunder verkar spela i annan tonart än övriga men kanske är det helt enkelt konstnärens frihet, som tar sig uttryck där.

--- Slut citat ---
Tack för att du tog dig tid att lyssna å kommentera. Gamla Pugh var bra (dock inte nu) så tack för parallellen :)
Jag hör inte det du hör ang solot så jag håller väl inte med där - men så kan det vara.
Inga tankar kring mix, nivåer etc?

Jag har fått lite nya sångfiler av Marsall efter tankar från MOMA som jag ska mixa in vid tillfälle.

/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion