Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Dansa med mig!

<< < (3/4) > >>

Gurano:

--- Citat från: Dividend skrivet 18.06.2015, 17:09:48 ---Snyggt. Gillar också refrängen. Bra samarbete.

Kanske lägga upp texten? :) Nåt om mango och banjo? :D (Har väl fått hörselproblem men kanske ska sången upp pyttelite istället. Eller nä, kanske lite mer kompressor på sången istället? Det är otydligt ibland men inte hela tiden.)

Snyggt samspel mellan synthar och gitarrer. Sången är bra när Marsall tar i, låter sämre när du inte gör det. Varför är ett mysterium :)

--- Slut citat ---
Tackat - kul att du gillar. Ska se över sången (har fått nya filer från Marsall men inte hunnit mixa in det nya än). När det är klart lägger jag upp en ny mix och text.

--- Citat från: Plinka skrivet 19.06.2015, 10:12:17 ---Så passande tema till midsommar! Nöjer mig med att lyssna på detta, har själv sen länge slutat gå på allmänna midsommardans-firanden, eftersom inget hittills kunnat nå upp till mina idéer om hur trolsk och sagolik en midsommar borde vara!
Men denna erbjuder faktiskt lyssnaren både ett fantasifullt arr och ett uns mystik! Ni är faktiskt ett grymt team! Marsall med sina finurliga svenska texter, och genomarbetad sång, till Guranos lika snygga som fantasifulla gitarr-och bas-arrangemang.
Mixen är kanske lite skramlig, men det ger också extra charm åt produktionen ;)

--- Slut citat ---
Tackar - kul att det gillas - ja lyssna på denna istället för små grodorna runt stången - Själv blir det nog lite små grodorna ändå :D
Skrammel är bra i mina öron - hellre det än en för tam/uddlös/tråkig mixning  B)  :D  :ph34r:

/Gurano

MaxB:
En bra mix tycker jag och bra flyt. Både jag och HM reagerade på soloslinga i annan tonart, hmm. Inget du ska se över för eventuell förändring?

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2015, 14:35:18 ---En bra mix tycker jag och bra flyt. Både jag och HM reagerade på soloslinga i annan tonart, hmm. Inget du ska se över för eventuell förändring?

--- Slut citat ---
Nej det är inget jag kommer att ändra på. Låter bra i mina öron

/G

Jambrains:
Fräckt! När sången kom in var det inte alls vad jag förväntade mig vilket blev lätt chockartat men när när jag väl hämtat mig var det ett riktigt lyckat äktenskap.
Gitarrerna som kommenterats  stör mig inte alls, bara fräckt tycker jag.
Håller dock med om att basen är väl framträdande, kan vara en fråga om eq också och inte bara nivå, den känns lite "bumlig". Tror även att en mer definierad kick skulle ge ett bättre groove, främst i refrängen, gifter kick och bas ihop sig där på ett bra sätt kommer det att svänga så att det svartnar
I övrigt bara + från mig

Gurano:

--- Citat från: Jambrains skrivet 25.07.2015, 17:30:13 ---Fräckt! När sången kom in var det inte alls vad jag förväntade mig vilket blev lätt chockartat men när när jag väl hämtat mig var det ett riktigt lyckat äktenskap.
Gitarrerna som kommenterats  stör mig inte alls, bara fräckt tycker jag.
Håller dock med om att basen är väl framträdande, kan vara en fråga om eq också och inte bara nivå, den känns lite "bumlig". Tror även att en mer definierad kick skulle ge ett bättre groove, främst i refrängen, gifter kick och bas ihop sig där på ett bra sätt kommer det att svänga så att det svartnar
I övrigt bara + från mig

--- Slut citat ---
Kul att överraska :D
skönt att gurorna gillas. Du har nog rätt i bumligheten - ska se över det en gång till. Kollar även på kicken om jag tycker att den behöver ändras/justeras.

Tack för tankar och kommentarer
/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion