Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - In my mind

<< < (4/7) > >>

Marsall:
Nu e headtrummorna mycket bättre ..nu äre bara mina tips kvar då att prova  :lol: :) B) ;)

zorrow:

--- Citat från: pxm skrivet 04.05.2015, 22:12:14 ---Eh, jag diggade till den här. Den är jäkligt bra måste jag säga, :wub:
både mixmässigt och musikaliskt.
Skall lyssna på den merr ikväll, gillar melodierna och fraserna väldigt mycket
OCH trummorna. De är ju guld helt enkelt...Coolt..

mvh

--- Slut citat ---

Tack pxm! Trummorna är EZ2 och jag gillar dem också :wub: Kul att du gillar!

--- Citat från: MaxB skrivet 04.05.2015, 23:34:57 ---Roligt och bra! Oväntade melodier som jag gillar.
Det är massor med läckra gitarrprylar som liras.
Bra tätt ljud! Kul överraskande vändningar.
Sången kul, gillar mycket!

--- Slut citat ---

Tack Max! Dina ord värmer!

--- Citat från: Eddi skrivet 05.05.2015, 09:51:29 ---Instämmer i hyllningskören. För mig faller denna inom kategorin lättlyssnad hårdrock o dä ä bra dä :)
Tycker att du har en massa stick här o där så den upplevs inte som för lång - kanske skulle låten avslutas med den oväntade nedåttonen .. men nja - vet inte - bra så här med.

--- Slut citat ---

Tjena Eddi och tack för lyss! Ny version uppe nu och jag undrar fortsatt om jag ändå inte skulle avsluta med nedåttonen? :unsure:

--- Citat från: Gurano skrivet 05.05.2015, 23:56:14 ---Låter bra - fick 50-talskänsla på introt (av någon anledning).
Skön låt men jag skulle önska lite mer tryck i trummorna

/Gurano

--- Slut citat ---

Tack Göran för lyssning och feedback. Trummorna höjda!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.05.2015, 10:37:32 ---Jättebra och inte alls för lång.
Trummorna kunde väl höjas lite... och var är ride-cymbalen :P
Bastonen som Asti nämnde... den la jag också märke till :unsure:

//Space

--- Slut citat ---

Tackar Space! Ridecymbalen får lite pisk i uppgången på versen och basen omspelad. Funkar?

--- Citat från: Asti skrivet 06.05.2015, 10:28:57 ---Har lyssnat igen på högre volym i högtalare och imponeras av ljudbild och mix!
Härligt stereoperspektiv och riktigt bra tryck!
En petitess - bastonen i temat, t.ex vid 12 sek, känns ett tonsteg för låg....?
Men det kanske bara är jag.  :)
Hur som helst - skitbra!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti för återkommande feedback. Basen omspelad. Fortsatt osäker....

--- Citat från: Marsall skrivet 06.05.2015, 17:02:25 ---Härligt tryck i mix o låt sköna gurariff ..xtra cool sång på partierna 30-...   106-... 234-... tips jag skulle tro smaka lite mer i munnen skulle kanske testas? att vid 2a o 3e ggr (106-..234- partierna smälla igång Direkt med sången utan förriff ..passar ju fint första ggr med föråkare  B) . sen lite galnare trummis på pukor o dylikt i avslutningsfasen ..lite mer jobb med pinnarna där ..o som nämnst upp med trummorna överlag ..nu är dom ganska långt bak ..men skönt med riffen in the face nu ..så gåre att få till så vore re mumsfilli"  :D B)

--- Slut citat ---

Tack Marsall för dina bra idéer. Smackar på direkt nu på vers två. Trean behöver ett "stand alone" riff tycker jag.

--- Citat från: Dividend skrivet 06.05.2015, 20:28:16 ---Är väldigt svag för det här. Det låter lite som Megadeth (speciellt sången som låter Mustaine). Känns som jag gick på högstadiet igen på 80-talet. :)
(Fast jag lyssnar i och för sig fortfarande på sånt här ofta.)
Kan inte hitta nåt negativt alls här. Produktionsmässigt är det perfa. Partiet där trummisen spelar 32-delar var trevligt :)

--- Slut citat ---

Wow! Megadeth är ju en av mina favoriter :wub: Tack som bara den Dividend!

--- Citat från: bjurte skrivet 07.05.2015, 15:00:03 ---BINGO !! Där satt den..
Skulle vilja ha litet snäpp upp på rumsmickarna oxo, men det lär jag inte få.. :( :D

--- Slut citat ---

Tack kompis! Mitt set på EZ2 är DFH och där får man inte ett reverbreglage :( Men jag har lagt ett fett reverb på virveln som blev STOOR nu :D Har också gjort introriffet snustorrt! Är det i torraste laget? :unsure:

--- Citat från: Marsall skrivet 08.05.2015, 18:29:03 ---Nu e headtrummorna mycket bättre ..nu äre bara mina tips kvar då att prova  :lol: :) B) ;)

--- Slut citat ---

Som skrivet ovan är dina tips jättebra! Det jag inte fått till är lite mer livliga toms tyvärr...

Marruschkka:
Underbart, jag gillar det här :wub:

Vilka tunga gitarrer, trummor och tung sång B) :rolleyes:

En tungviktare, rak och hederlig skitbra rock!!

/Marre

mahan:
Tjou Zorrow!
Mycket fin låt, lite i stil med Queen med berättande story och låtharmonier som inte går att förtuspå men som funkar skitbra.
Mixen blir lite störd av att gurorna tar över hela ljudbilden. Två möjligheter att kämpa med dom, testa att skära bort allt under 100 hz eller åxå dra ner volymen på dom, eller kanske det behövs bägge ingrepp. Gurasoundena e bra! Introns o outrons guror funkar perfekt ljudbilden e fin.

så lite fix till då :D

h.   johan

zorrow:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.05.2015, 19:20:16 ---Underbart, jag gillar det här :wub:

Vilka tunga gitarrer, trummor och tung sång B) :rolleyes:

En tungviktare, rak och hederlig skitbra rock!!

/Marre

--- Slut citat ---

Tackar så mycket :D Kul att du gillar!

--- Citat från: mahan skrivet 09.05.2015, 23:12:43 ---Tjou Zorrow!
Mycket fin låt, lite i stil med Queen med berättande story och låtharmonier som inte går att förtuspå men som funkar skitbra.
Mixen blir lite störd av att gurorna tar över hela ljudbilden. Två möjligheter att kämpa med dom, testa att skära bort allt under 100 hz eller åxå dra ner volymen på dom, eller kanske det behövs bägge ingrepp. Gurasoundena e bra! Introns o outrons guror funkar perfekt ljudbilden e fin.

så lite fix till då :D

h.   johan

--- Slut citat ---

Tack Johan. Vill gärna ha höööga gitarrer! Jag har dock skurit lågfrekvensen i versionen nedan. Funkar det bättre?

Har också haft dubier kring intro och outro och gjort en kortare version nedan som slutar enligt Eddies förslag. Undrar om inte detta blev bättre? :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion