Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - In my mind

<< < (3/7) > >>

Dividend:
Är väldigt svag för det här. Det låter lite som Megadeth (speciellt sången som låter Mustaine). Känns som jag gick på högstadiet igen på 80-talet. :)
(Fast jag lyssnar i och för sig fortfarande på sånt här ofta.)
Kan inte hitta nåt negativt alls här. Produktionsmässigt är det perfa. Partiet där trummisen spelar 32-delar var trevligt :)

zorrow:
Tack för alla goa tillrop och kreativa, kompetenta förslag. :wub: Jag skall återkomma med ordentliga svar lite senare. Det jag hunnit med i denna version är endast att höja trummorna ett myrben. Alla andra bra förslag kommer att provas vid senare tillfälle men först skulle jag vilja ha rätt volym på trummorna. Jag lyssnade på Volbeat idag och de har en helt annan ljudbild med väldigt hög volym på trummorna i relation till resten av kompet. Min älsklingsplatta Metallicas första Kill'em all har förhållandevis låga trummor för att få fram gitarriffen ordentligt i ljudbilden. Kanske landar detta mittemellan volymmässigt (d v s halvmodernt :wacko:). Nåväl, blev höjningen tillräcklig? :unsure:

bjurte:
BINGO !! Där satt den..
Skulle vilja ha litet snäpp upp på rumsmickarna oxo, men det lär jag inte få.. :( :D

zorrow:

--- Citat från: bjurte skrivet 07.05.2015, 15:00:03 ---BINGO !! Där satt den..
Skulle vilja ha litet snäpp upp på rumsmickarna oxo, men det lär jag inte få.. :( :D

--- Slut citat ---

Nå, det kanske kan bli om jag bara listar ut hur man gör det i EZ2. I gamla EZ fannst det en liten knapp som man kunde trycka på för att hela trumsetet fick mer rumskänsla. Den knappen har jag inte hittat i EZ2 ännu  :unsure: Någon som vet var jag skall leta?

bjurte:

--- Citat från: zorrow skrivet 07.05.2015, 17:16:58 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 07.05.2015, 15:00:03 ---BINGO !! Där satt den..

--- Slut citat ---

Nå, det kanske kan bli om jag bara listar ut hur man gör det i EZ2. I gamla EZ fannst det en liten knapp som man kunde trycka på för att hela trumsetet fick mer rumskänsla. Den knappen har jag inte hittat i EZ2 ännu  :unsure: Någon som vet var jag skall leta?

--- Slut citat ---

På EZD:s mixflik har du ju några reglar att lajja med.. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion