Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Hong Kong On Three Teenager Themes

<< < (7/12) > >>

Dividend:
Är det hela för komplicerat ibland?  Den är strax färdig så vill veta vad som stör och kan göras bättre, nu medans inspirat
ionen håller i sig! :)

Tack :)

Gurano:
Nä det är inte för komplicerat tycker jag. Den kräver dock nog några lyssningar för det är inte dom vanliga smäktande tonerna du brukar ha, tycker jag nog. Här är många små intensiva partier (med intensivt menar jag intensiva instrumentljud).

En smaksak - för mig låter i princip alla instrument väldiga nära - jag skulle önska ett större rum då jag upplever orkestern som ganska stor. Låten bryts hastigt - skulle vara kul att höra det i sin helhet.

Ha de
Gurano

Dividend:
Roligt att det inte är invecklat, eller den vanliga kritiken om planlöshet folk ger mig när jag gör längre än 4 minuterslåtar :D
Jag har försökt följa en plan här, men den är rätt otydlig i detaljerna. SKall inte gå in på dem, men det finns nåt slags idé här om utvecklingen av stycket, så om nån tycker det är "slumpmässiga noter som följer harmonierna" så får jag väl ta det. :) Tror också extra lyssning funkar!

Skall kolla reverbet, och byta till M30 tror jag. Men det är rätt lång svans på verbet här, men rummet kanske inte är inställt till modell "konsertsal". Tack för lyssning och åsikter :)

/Per

asti:
Omisskännliga Dividend-harmonier! Vackert, vemodigt och en hel del Fjärran Östern-inspirerat.
Gillar också mittpartiet bäst, men också snyggt där oboe/fagotter kommer in vid ca 448 sek!
Ibland kan vissa toner låta lite "avhuggna" eller korta - vet inte om det är ett midi-symptom eller
kanske en finess som jag inte förstår mig på....?  :unsure: :)
Eftersom det är tre olika partier som bygger upp låten kan den kanske heta "Ensam vandring genom blandskog"?  :)
/Asti

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 12.09.2007, 20:44:54 ---Stark komposition. Grundtemat är jättesnyggt men kanske inte helt obekant?  :unsure: Tycker du får mer och mer fena på orkestreringen. Gillar styckets växlingar, som att gå in i olika rum. Härlig stämning. Klart ett av dina bästa alster. Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Tack. Har missat att svara tidigare, ursäkta för det. Du svarade dessutom på förra versionen från 2008? Hoppas du ger den en lyssning till och upptäcker att den förbättrats.

Är dock mycket jobb kvar :)
Ja, temana är ju väldigt enkla i den här, bygger runt 3-4 (tar nog bort det fjärde) st olika.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion