Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Hong Kong On Three Teenager Themes
Dividend:
--- Citat från: asti skrivet 11.12.2009, 13:53:29 ---Omisskännliga Dividend-harmonier! Vackert, vemodigt och en hel del Fjärran Östern-inspirerat.
Gillar också mittpartiet bäst, men också snyggt där oboe/fagotter kommer in vid ca 448 sek!
Ibland kan vissa toner låta lite "avhuggna" eller korta - vet inte om det är ett midi-symptom eller
kanske en finess som jag inte förstår mig på....? :unsure: :)
Eftersom det är tre olika partier som bygger upp låten kan den kanske heta "Ensam vandring genom blandskog"? :)
/Asti
--- Slut citat ---
Ja, gillar staccato-träblås av alla slag som samverkar :) Om du menar stråket kan det behövas fifflas på staccatoviolinen här och var, men det får bli om nån dag :) Förklara gärna nogare hur du tänker, om jag missförstår.
Du menar att noterna slutar innan de skall? Eller staccato?
Ja, låtnamnet är jag helt öppet för förslag på :) Tänkte när jag lyssnade på gamla verren, att det lika gärna kunde handla om vandring in nån asiatisk/arabisk storstad som skog.
Skall göra försök med kör också, ifall jag kan få den realistisk numera ;)
Tack!
Dividend:
Ny version 091212. Valde att gå på lätttillgänglighet. I princip klar..
hogge:
Hmmm.. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva?? Du gör fantastiskt film/TV-musik.. Det här sitter som en smäck till rätt program.
Ja, jag vet att jag är tråkig som alltid refererar till olika filmsekvenser när jag hör Din musik. Men för mig är det precis vad det är.. Jag skulle, även nu, kunna berätta om de bilder jag får i huvudet när jag hör detta, men det spar jag till boken.
:P
Det här är (som vanligt) oerhört intelligent (tror jag).. åminstone väldigt välgjort och på många sätt vacker.. men förstår jag det.... Näe...
Kanske är det för att jag inte är klok nog... Eller så är det bara inte min grej???
Dividend:
Tack hogge.
DEt känns som om slutet kan jobbas på mer (sista 3 min) vad gäller effektfullhet, men kul att du tycker det borde funka till film..
Varför du inte förstår det vet jag inte :P Kanske är det jag som bör jobba vidare lite till på den :) hör massa brister nu på¨morgonen idag...
Alltid kul när du hälsar på i mina trådar ;)
/Per
Marruschkka:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.12.2009, 23:57:42 ---Ny version 091212. Valde att gå på lätttillgänglighet. I princip klar..
--- Slut citat ---
Det tycker jag du gjorde rätt i,lite kortare samt lättare att ta till sej; det här går ju rakt in i hjärtat, med den vackra cellon i första delen, det känns väldigt levande överlag..som en berättelse/betraktelse som söker sej vidare..det är som en lite snirklig väg man vandrar på..där olika händelser utspelar sej..från 4:55 tycks nåt verkligt vackert ske..fast i musiken :rolleyes: Vilket tema du har här, outstanding bara.
Finaldelen är så där övertygande mäktig med dessa dova trummor, och körerna låter inte så syntiga, och sparsmakade-bra :D
Visst är det en asiatisk touch på det här, men det gör det hela än mer spännande.
Storslaget mr Divi, den får gå här nu. Det blir en harmonisk dag med denna :rolleyes:
Väldigt fint jobb.
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida