Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Hong Kong On Three Teenager Themes

<< < (6/12) > >>

mahan:
puh, version 15 då Per...
Allting går åt skogen nu ...
Arpeggiona sitter som gjutna nu, och på dessa tolv minuter hittar jag inget mer att såga på.
Han kommer ur skogen nu....
Stiligt avslutning på vandringen.

Detta är ju ett storverk, en låt som innehåller en så stor mängd snygga arrangemang och ideér att den borde vara uppdelat i tre delar: INTO THE WOODS, IN THE WOODS, OUT OF THE WOODS!

Det har vart kul att följa med utvecklingen av detta alster, hela tiden bättre, men till slut kunde du inte hålla dig utan lade upp alla dina ideér på en gång :D Ett enormt jobb du har gjort, kanske t.om det bästa jag hört av dig. :)

h.  Johan

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.09.2007, 18:55:19 ---15 versioner  :lol: :lol: Du är galen.

--- Slut citat ---

Den där siffran kommer sig av att varje gång jag exporterar nånting lyssningsbart så inkrementerar jag siffran... Brukar kalla det test13, test1, test15 osv, men ver kan folk relatera till mer, kanske  :unsure:

--- Citera ---Snyggt tema på violin i början. Tycker det försvinner lite i frekvenserna på något sätt, kan vara stråkarna bakom som spökar, men lika gärna min laptop. (Får sluta lyssna på demos i skräphögtalare....)

Tomgång sedan mellan 2 minuter och 3,30.

** hämtar hörlurar och spolar tillbaka till början.**

Jo, jag tycker nog att cellosarna (:unsure:) bakom temat i början stör lite. Både frekvensmässigt och i volym.

--- Slut citat ---

arpeggiot ger de flesta en skum känsla av skog. :) I volym? Ok, skall lyssna efter det..

--- Citera ---Mmmm. Tunga körer där vid 5 min.

Stortrumman vid 6,30 låter apa.

--- Slut citat ---

Wagner vänder sig i sin en grav ;)

--- Citera ---Återigen ett kanontema vid 9 min som dessutom låter helt rätt. Snyggt!!

Melodierna vid 10 min känns lite slumpartade, sedan kommer kören in och styr upp.

Vilket jobb du måste lagt ner på detta?

--- Slut citat ---

Tack. Nja, en vecka, med paus tors-fre, 2-3 timmar av de resterande 5 dagarna. Förutom söndag (igår) då jag satt hela förmiddagen. Jag pumpar ur mig noter rätt snabbt :)

--- Citera ---PS. Varför skiljer du på artisterna Per Rosqvist och Dividend? DS

--- Slut citat ---

Gör jag? TJa.. Gör jag elektronisk musik kanske  jga kallar mig dividend, eller rap med 1up.... Annars Per Rosqvist..

Mvh
Per

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 10.09.2007, 02:50:03 ---puh, version 15 då Per...
Allting går åt skogen nu ...

--- Slut citat ---

:D

--- Citera ---Arpeggiona sitter som gjutna nu, och på dessa tolv minuter hittar jag inget mer att såga på.
Han kommer ur skogen nu....
Stiligt avslutning på vandringen.

Detta är ju ett storverk, en låt som innehåller en så stor mängd snygga arrangemang och ideér att den borde vara uppdelat i tre delar: INTO THE WOODS, IN THE WOODS, OUT OF THE WOODS!

--- Slut citat ---

JAg har funderat på det också. Den har 3 huvudteman dessutom.. Jag tror jag gör det framåt nästa helg, nu skall in betrayal in war

--- Citera ---Det har vart kul att följa med utvecklingen av detta alster, hela tiden bättre, men till slut kunde du inte hålla dig utan lade upp alla dina ideér på en gång :D Ett enormt jobb du har gjort, kanske t.om det bästa jag hört av dig. :)

--- Slut citat ---

Tackar och hoppar och bugar :D

EMu: Tack skall du ha!
Ynot: Fin poesi där, man funderar på om man skulle läsa upp något mitt i... Njä, kanske inte

equality:
Stark komposition. Grundtemat är jättesnyggt men kanske inte helt obekant?  :unsure: Tycker du får mer och mer fena på orkestreringen. Gillar styckets växlingar, som att gå in i olika rum. Härlig stämning. Klart ett av dina bästa alster. Bra jobbat!

Dividend:
LÅTNAMN City (f d Ensam vandring genom skog)
ARTIST/GRUPP: P-E Rosqvist
GENRE: pseudoklassiskt
LÅTLÄNGD: Just nu 5 minuter
KOMPOSITÖR: P Rosqvist
PRODUCENT: P Rosqvist
EV. MEDVERKANDE: ?
INSPELNINGSÅR: 2007-2009
FORMAT: mp3

Ny version av denna gamla slagdänga  Utvecklat under kvällen, efter paus med musiken på någon vecka eller två.

Min äldsta låt, bygger på 3 likartade ackordsföljder till 3 poplåtar jag gjorde som tonåring eller så. Förbättrad orkestration men behållit temata utan större ändringar!

hur verkar deT? Vad är bra, vad är dåligt, vad kan förbättras?

Tack
Per

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion