Forum > Färdiga produktioner

HasseFX: Twelve Disciples of the Prophet

<< < (4/6) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Mein skrivet 13.04.2015, 01:25:39 ---Jag var och kollade på EGBA på Fashing nångång i slutet av 80-talet (Med Kofi på bas har jag för mig) och då hade de bytt stuk rejält. :)

Syntmackor och slap-bas for the win! :)

/Mein

--- Slut citat ---

...såg EGBA första gången 1979 (med "bästa" uppställningen Adåker, Andersson, Blomqvist, Lagerberg, Sundell) och därefter några gånger på 80- och någon på 90-talet. Missade förra året på Stockholms Jazzfestival. Ulf Adåker (och andra trumpetare typ Palle Mikkelborg, Jon Hassell och NP Molvaer) får ju ofta epitet som karbonkopior av Miles Davis - men det är ju lika sant som att alla (dist)gitarrister är kopior på Hendrix  :rolleyes:

Hur som helst, deras coola introduktion av (poly)syntar runt 1980 fick mig att intressera mig för instrumenten. Prophet-5 är för mig lika ikonisk som en Les Paul eller Stratocaster  :P

Edit: Offtopic anektdot - När Miles Davis i en audition fick höra Mike Stern spela ett tungt distat solo så lär han ha väst: "Great man, play like Jimi and you've got a gig".  Fat time är det konkreta resultatet - även om det inte har så mycket med Jimi att göra...

http://youtu.be/cEJoqqOTlM8?t=5m10s

Marruschkka:
Låter verkligt häftigt :wub:

Ha ha ha... jag har bara erfarenhet av Roland Juno 108 och DX7 Yamaha, de var ju häftiga då, på 90-talet, det här är avsevärt läckrare :D

/Marre

HasseFX:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 15.04.2015, 19:20:49 ---Låter verkligt häftigt :wub:

Ha ha ha... jag har bara erfarenhet av Roland Juno 108 och DX7 Yamaha, de var ju häftiga då, på 90-talet, det här är avsevärt läckrare :D

/Marre

--- Slut citat ---

Tack, Marre! :)  Man kan komma rätt långt med Junon och DX7an också, men den här är ju "state of the art" nu  :P

Plinka:
Läckert! Jag älskar när man inte håller sig till några regler utan experimenterar vilt, och jag älskar speisiga synthar och "skumma bryggor", så enligt mig har du mycket du kan använda dig av här  :wub: Inspirerande faktiskt

HasseFX:

--- Citat från: Plinka skrivet 17.04.2015, 15:28:25 ---Läckert! Jag älskar när man inte håller sig till några regler utan experimenterar vilt, och jag älskar speisiga synthar och "skumma bryggor", så enligt mig har du mycket du kan använda dig av här  :wub: Inspirerande faktiskt

--- Slut citat ---

Tack för lyssningen, Plinka, och kul att du gillade! :)  Man vill ju få till en liten wow-effekt i övergångarna, men ibland haltar det! Har inte riktigt ro i denna att låta de olika partierna breda ut sig, så det blir lite filmtrailer av det hela :D

Jo - jag hoppas att något av detta kan fungera i kommande projekt! :)

Tack igen för kommentar!  ^_^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion