Forum > Färdiga produktioner

Asti - April (klar)

<< < (5/7) > >>

zorrow:
Lysande som vanligt! :wub: :D Sänk inte sången. Då blir det inte den Asti som jag gillar så mycket! Det enda jag reagerade på var basen som har en tydlig diskant som jag i början trodde var dist. Men så var det inte. Det var väldigt mycket "high level" på basen. Efter en andra lyssning hade jag (nästan) vant mid vid den men funderar fortsatt om en liten sänkning av 3 - 4 kHz på den skulle gagna helheten?

Asti:

--- Citat från: zorrow skrivet 10.04.2015, 19:50:33 ---Lysande som vanligt! :wub: :D Sänk inte sången. Då blir det inte den Asti som jag gillar så mycket! Det enda jag reagerade på var basen som har en tydlig diskant som jag i början trodde var dist. Men så var det inte. Det var väldigt mycket "high level" på basen. Efter en andra lyssning hade jag (nästan) vant mid vid den men funderar fortsatt om en liten sänkning av 3 - 4 kHz på den skulle gagna helheten?

--- Slut citat ---
Tack! Det var precis ett sånt svar jag väntade på!
Misstänkte att basen var lite för stark, men kanske är det mer bassoundet som behöver justeras.
Kanske kan sången sänkas något i det lugna partiet...
Tack för din lyhörda kommentar!
/Asti

Marsall:
Ja inte vill  jag  ta bort Astis  igenkänningsmärke när jag nämner sänkt sång ..Det är yttepyttesänkning men en sänkning för helheten ..på hög volym i min lyss så tqr sången över ..det fina liret blir lixom bakgrund bara ...men det är finlir jag pratar om till en rackarns  fin låt  o det kan ju va mina lurar som lurar mig också ... B) :)

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 10.04.2015, 21:44:41 ---Ja inte vill  jag  ta bort Astis  igenkänningsmärke när jag nämner sänkt sång ..Det är yttepyttesänkning men en sänkning för helheten ..på hög volym i min lyss så tqr sången över ..det fina liret blir lixom bakgrund bara ...men det är finlir jag pratar om till en rackarns  fin låt  o det kan ju va mina lurar som lurar mig också ... B) :)

--- Slut citat ---
Lurar kan vara luriga!  :) Ingen fara med att ifrågasätta mitt "igenkänningsmärke"!
Vore tråkigt om ni inte ifrågasatte det jag gör. Då skulle man aldrig lära sig nåt...
Nej, men det kan mycket väl vara så att sången behöver sänkas och jag tror det kan vara
fallet speciellt i det lugnare partiet ... Det beror ju mycket på lyssningsform vad gäller helheten.
Jag uppskattar givetvis alla synpunkter jag får och beaktar dom noga. I det här fallet kände jag att
zorrow svarade exakt på funderingen jag hade vad gäller basen. Det är en ståbas, så jag är nog lite
osäker på hur jag ska fixa det....men vi får se! Det ska väl gå att lägga kompressor på den också.
Tack Marsall för din oförtröttliga feedback!
/Asti

Asti:
Har gjort en del förändringar vad gäller sången och kontrabasen!
Får nog anse den klar nu om inga protester inkommer.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion