Forum > Demolåtar

Dividend, Marre - Det här är någon annans vår

<< < (2/10) > >>

Asti:
Härligt att höra någon som har en lite gladare inställning till våren än jag!  :rolleyes:
Vackra tongångar och jag gillar speciellt avsnitten där man hör den "uppåtgående" basfiolen.
Blir spännande att höra denna mer utvecklad och med sång!
/Asti

Dividend:
Tack Asti! Kommer ny version!

Marsall:
blir nog riktigt fin med sång på.. Låt sången o pianot dominera då o väv in dina svävande sköna stråkar längre bak i mixen för lugn o harmoni i det hela ...blir intressant att höra fortsättningen  :)

Emulator:
ja fasen. lite lägra stråkar och sång blir kalas!

--- Citat från: Dividend skrivet 04.04.2015, 16:19:20 ---
Jag börjar i princip aldrig med grundtonen i ett piano-arpeggio, jag upplever det som att det ger musiken mer flyktighet och kättja :) Ska dock kolla på basen! Tack.

--- Slut citat ---

Intressant. Jag tycker lite åt samma håll, (tror jag, just kättja har jag inte funderat över :D) -om grundtonerna skippas så blir det lite mer...fritt? Mankan göra två versioner av samma låt, och disponera ackorden olika men i årincip samma melodi. med och utan grundton så blir det nästan två olika låtar, olika budskap/uttryck.

Dividend:

--- Citat från: Marsall skrivet 06.04.2015, 16:33:11 ---blir nog riktigt fin med sång på.. Låt sången o pianot dominera då o väv in dina svävande sköna stråkar längre bak i mixen för lugn o harmoni i det hela ...blir intressant att höra fortsättningen  :)

--- Slut citat ---

Ska tänka på det där med stråkarna! Tack!

--- Citat från: Emulator skrivet 07.04.2015, 00:06:30 ---ja fasen. lite lägra stråkar och sång blir kalas!

--- Citat från: Dividend skrivet 04.04.2015, 16:19:20 ---
Jag börjar i princip aldrig med grundtonen i ett piano-arpeggio, jag upplever det som att det ger musiken mer flyktighet och kättja :) Ska dock kolla på basen! Tack.

--- Slut citat ---

Intressant. Jag tycker lite åt samma håll, (tror jag, just kättja har jag inte funderat över :D) -om grundtonerna skippas så blir det lite mer...fritt? Mankan göra två versioner av samma låt, och disponera ackorden olika men i årincip samma melodi. med och utan grundton så blir det nästan två olika låtar, olika budskap/uttryck.

--- Slut citat ---

Säkert så, det öppnar för sjuor och andra färgningar som kan stoppas in lite här och var i arpeggiot. Det kan man förstås göra med grundtonen först också, men det blir lätt stelt kompositionsmässigt. Tycker jag :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion