Forum > Demolåtar
Ixolit – Hoover Maneuvre
zorrow:
Hej Ixolit och välkommen! Jag lyssnade på första låten och gillade vad jag hörde. Snygga harmonier på sång och roliga vändningar i musiken/harmonier. Vassheten som påtalas i mixen är i mina öron hänförlig till trummorna som ju ändå skall bytas (och soundcloud kan vara taskigt mot mixar). Ladda upp låtarna här för bättre lyssning. Instruktioner finns i FAQ.
Ett mycket härligt och välkommet tillskott i variationen av musikstilar här på KR. :D
Ixolit:
Tack Zorrow!
Jo, jag har anat att Addictive Drums inte är helt lätt få in i mixarna och är lite "up in your face",
även om just det kan vara kul IBLAND. Har inte reagerat på att Soundcloud sabbat mitt sound, jag är
nog den skyldige. Tack för respons :D Har inte riktigt koll på musikvariationen här på KR än, men att det finns
en levande Art-rock-tråd lovar gott :)
mahan:
Tjou på dig Ixoliten!
Kul att du äntligen tog mod till dig och efter 4 är som medlem i bakgrunden får vi äntligen höra vad du går för, så välkommen till aktiviteterna! :D
Brukar köra med snabblyssning när det kommer inlägg med närmare ett halvt dussin låtar i en tråd men efter att ha påbörjat lyssningen så ska det kommenteras här.
Hell No, Yeah
Denna låt borde du sälja till ett filmbolag som säkert kunde använda den i filmintrot, lite Saturdaynight fever typ va det här.
Jäte tajt lirat fast det går undan med ryslig fart. Arret är fantasifullt med små detaljer som dyker upp och överrasker hela tiden.
Sången ligger lite bakom i ljudbilden, kan ju vara aningen knepigt att mixa med "so much going on" i kompet. Stämmsången får poäng helt klart åxå.
Vid andra lyssningen hittar jag Queen och allt blir bara bättre, vilkjen härlig låt. Nån sa att mixen e lite vass och det kan jag hålla med om, men det ska du säkert fixa till ännu.
Here Comes The Sun
Och mera fin film musik här, till nån spookie nattfilm, fast det ju handlar om att solen stiger. Abslout snygga ackordgångar med fina harmonier. Distgurorna kommer in lite för häftigt så kolla på nivåerna där. OCh snyggt 80-tals synth solo kronar låten. Och en fin avslutning på låten.
Sudden Comfort Zone
Och så hoppar Queen in här igen, snyggt. Underbart arr igen, hur kommer du på allt detta frågar man sig...
Händer så mycket att omöjligt att koncentrera sig på att hitta "fel" och "förbättringar", blir ju bara och sitter o lyssnar o njuter.
Lite vass mix här åxå men det ska väl fixa sig.
Stop Raping My Face
Här nog filmindustrin gått miste om nåt fint igen, Helt proffsigt låter detta och igen...sitter bara å lyssnar. Får väl återkomma med mer ingående kommentar bara överraskingens positiva verkan lite har lagt sig. Snygga breaks och melodin med fina stämmor sitter som bara den, wow. Detta är den bästa låten och mixen i paketet. Allt sitter bra, snygg å stor ljudbild och även sången kommer skönt fram. Snygg sångröst åxå!
Dessa låtar är ju visserligen inte eurovisionslåtar eller direkta hitsånger men jisse va dom e fina i sin gernre som jag nästan vill kalla för film musik. Alla låtar e ju små pärlor fulla med snyggt utfunderade arr och lir. Nu tog mina överord slut, hursomhelst Ixoliten.... jag är mycket positivt överraskad av det jag lyssnade på. Ett jättejobb du satt ner men det uppskattas ska du veta. Så det är bara att fortsätta med låtsvarvningen, jag lyssnar gärna på mera av denna sort!
h. johan
(Pst.. nu när du har aktiverat dig så spring till och lyssna och rösta i festivaltråden! :rolleyes:)
Ixolit:
Mahan!
Oj vad många superlativ. Jag rodnar nästan :D
Jo, jag brukar lägga mycket jobb på snickrandet, nästan för mycket... det är ju så sabla kul.
Och så har jag ganska nyligen upptäckt att jag tycker 200 bpm är ett lagom tempo ;).
Det här med vassheten måste jag få bukt med, har själv reagerat på den men inte lyckats få till det utan att sabba nåt. Men det kan ju vara AD-pluginen som är svårmixad samt att min hemstudiolösning är i enklaste laget. Men en riktig trummis lär nog lösa just detta.
Tack för att du tog dig tid att ge en sån fin respons på alla låtarna.
Ska absolut hänga runt aktivt och rösta och åsikta.
/Ix
Eddi:
Bra låtar Ixoliten - kul att få höra nåt annat på KR. Du har både en fräschhet och ett nytänk med dom här och som någon sa tajt spelat. Gillar din traktering av gurorna och din sång inklusive stämmor men hör ju att kompression inverkat en hel del i mixningen.
Får lyssna igen för att kommar med vettigare kommentarer - men kul som sagt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida