Forum > Demolåtar

Ixolit – Hoover Maneuvre

<< < (5/5)

Ixolit:
Tack alla för responsen, som var... överavallande snäll. Men det fanns tack o lov konstruktiv kritik på mixningen, som jag får jobba vidare med. Gött!

Ix

bjurte:
Tjabba Ixen !!
Gillar dina alster skarpt, särskilt första "Hell no,yeah" Queen sa någon, men kanske ännu mer Muse, som i.o.f.s har en del queen influenser dom oxo..
Störs inte så mycket av vasshet ,men så är jag lixsom du 'halvdöv' och använder hörapparater till vardags !!
Däremot hör jag att Cymbaler och skrammel trummorna låter spruckna och lite jobbiga(lite för höga oxo), tror det är där problemet ligger.
Resten av låtarna är bra oxo, men det var "Hell no" jag fastnade mest för.
Välkommen och kul med ny musik, börjar nästan kännas lite 'inavlat' här !!  :o :D

Ixolit:

--- Citat från: bjurte skrivet 01.04.2015, 15:04:22 ---Tjabba Ixen !!
Gillar dina alster skarpt, särskilt första "Hell no,yeah" Queen sa någon, men kanske ännu mer Muse, som i.o.f.s har en del queen influenser dom oxo..
Störs inte så mycket av vasshet ,men så är jag lixsom du 'halvdöv' och använder hörapparater till vardags !!
Däremot hör jag att Cymbaler och skrammel trummorna låter spruckna och lite jobbiga(lite för höga oxo), tror det är där problemet ligger.
Resten av låtarna är bra oxo, men det var "Hell no" jag fastnade mest för.
Välkommen och kul med ny musik, börjar nästan kännas lite 'inavlat' här !!  :o :D

--- Slut citat ---

Tack Bjurte!
Kul att du gillar't. Har inte tänkt på att det kanske låter Muse, men jag lyssnade väldans mycket på dem i början av deras karriär.
Ska kolla upp det där med trummorna som visserligen ska bytas ut mot äkta vara. Cymbalskrammel är hopplöst att hitta rätt nivå på
när just de frekvenserna är nästan bortblåsta ur öronen. Och så är inte mina mixningskunskaper särskilt stora heller.
Tänkte börja lyssna igenom lite av allas alster här på KR så jag får lite kläm på vad ni pysslar med.

Tjo! /Ix

Eddi:
Återigen -härligt fräscha låtar i proggig stil- men det verkar som om de ligger runt 160 BPM? Never mind klart gillbara upp med rösten bara så blir det bättre.
Eddi (t.f. återfallslyssnare)

Ixolit:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2015, 02:47:51 ---Återigen -härligt fräscha låtar i proggig stil- men det verkar som om de ligger runt 160 BPM? Never mind klart gillbara upp med rösten bara så blir det bättre.
Eddi (t.f. återfallslyssnare)

--- Slut citat ---

Tack för återfallet Eddi! :)
Jo, tempot är uppskruvat. Jag tror jag lyssnat osunt mycket på Cardiacs (om du hört dem).
Sudden comfort zone ligger på 200 bpm. Och det är ganska nytt för mig att göra låtar som
rasar på så här. Och jag ska försöka ge mer plats åt sången när det är dags att spela in den
igen.

/ Ix

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion