Forum > Demolåtar

Ixolit – Hoover Maneuvre

(1/5) > >>

Ixolit:
Halloj!
Jag är ju ny här på KR som aktiv, har lurkat runt i lönndom i flera år, så ni har lärt mig allt jag kan ;). Men nu skall det ut.
Tänkte försöka mig på att ge ut en EP och har nu 5 låtar som jag tycker skulle kunna passa ihop.
Däremot är inte texterna klara och därför sjunger jag på pinsam låtsas-engelska här. :o
Jag skriver, spelar och producerar rubbet, men ska få hjälp av en trummis
som ska trumma, så jag slipper Addictive Drums.
Jag skulle bli själaglad över lite åsikter från er. Och från och med nu tänkte jag börja delta här på KR.

https://soundcloud.com/hoover-maneuvre

Tjo! / Ixolit

Asti:
Jag tycker det här är skitbra! Spännande harmoniföljder, fantasifulla arr, bra låtar och snyggt framfört!
Vad gäller mixen tycker jag sången ibland är lite låg och ljudbilden kanske något lite vass...
Sången fixar sig väl när du har dom rätta texterna antar jag.
Skön, härligt stökig popmusik - ungefär som Kinks på speed!  :)
/Asti

Bribedant:
Det där var kul att lyssna på. Fantasirikt och kreativt utan att bli rörigt i min öron. Kanske inte allas cup-of-tea men jag gillade spåren skarp. Riktigt intressant lyssning.
Möjligen är soundet lite för kompressormanglat. Soundcloud kan vara taskigt mot soundet i bland också.
Skulle vara intressant att höra om hur du jobbar, i vilken miljö, hårdvara & mjukvara etc.

Marsall:
Riktigt nice i mina öron ..galet o gott ..sköna disharmisar o sköna synthljud som grädden på" Och sångslingorna låter färdiga tycker jag .Gör du låtarna på svenska tror jag det blir radiovarning  ;) väljere du engelska så blir det kanske? Kinks bedömt mera av radion.. Nog om det TA en funderare på valet vettja .. :) B)

Ixolit:
Asti: Tack för diggandet och att du tog dig tid! :D
Angående vassheten har jag själv reagerat på det, jag har en hörselnedsättning och använder höraggreggat till vardags
å därför blir nog min mixningskarriär aningen nada. Så såna påpekanden är ovärderliga :) Då vet jag att jag anat rätt. Tack!
Å sången kommer nog hamna rätt när det är dags. Jag stresswailade in den för att trummisen skulle haja
materialet.

Bribedant: (rättstavat den här gången)
Tack och kul att du gillar't. Ska försöka fatta mig kort.
Jag skriver visorna på en gitarr ihop med pinsam låtsasengelska och ett undermedvetet trum-arr i skallen, samt nån textmässig oneliner.
Utrustningsmässigt är det skralt. En mac med logic 9 pro, ett ljudkort Konnekt 6, som jag lajnar in guror, bas och sång i.
Kör oftast gurorna genom plugin Vintage Amp Room och resten genom logics egna prylar.
Å så har jag en M-Audio keyrig 49 som jag bankar M-tron på, inga andra keyboardljud. Använder en del e-bow på gurorna.
På låten: Blastocyst, no keyboards alls.
Gitarrer: Nästan bara Gibson ES335 och ibland en Tele.
Bas: Höfner (Epiphone) Viola
Billig kondensator-mic 2000 spänn med med puffskydd och akustikskydd från SE
Plats: Vardagsrummet i lägenhet.
Jo, jag har ett perverst förhållande till komprimering, för att jag inte kan hantera det. Hårt komprimerad sång
är ju snyggt ju, i vissa sammanhang. Jag ska se över det :) och tack för att du tog dig tid. :D

Mashall:
Kul att du diggar du med. Jag kommer inte under några som helst omständigheter sjunga detta på svenska.
Nånsin.

/Ix

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion