Hur blev det med tidsbegränsningen?
Flera som anmält att dom behöver mer än 3:30. Har huvuddomaren och festivalhövdingen tänkt över saken eller står dom hårt fast vid den ursprungliga tidsgränsen?
h. Johan
Det måste finnas lite gränser/regler tycker jag. Annars förlorar tävlingsmomentet sin grundläggande funktion. Som gammal anarkist så kan jag ifos tycka att det är lite roligt om folk lyckas bända på reglerna. Samtidigt så tävlar vi ju i något som inte går att bedömma objektivt eftersom det inte går att mäta och räkna. Finns det en gräns får man ju försöka att förhålla sig till den. Sedan är jag som sagt var inte anal. Det viktigaste är väl att det är många som är med och leker. Gör man en låt som är tio minuter lång och inte har det minsta med kuklturkrock att göra, så undrar jag nog mest varför man över huvud taget deltog i själva tävlingen.
Hoppas att jag uttryckt mig klart nog. Jag är inte road av att leka överdomare, men reglerna är ju jämförelsens grund så att säga, så man får försöka att förhålla sig någorlunda till dem.
Så där allmänt, psykologiskt så är det intressant att det blir sådana diskussioner kring reglerna denna gången. Vad beror det på?
Är jag för petig? är temat för svårt? Har ni auktoritetsproblem? Är det bara kul att tjaffsa lite?