Forum > Demolåtar

Emu + Julianna: Frozen v03

<< < (5/11) > >>

Dividend:
Vacker sångmelodier och syntesen med arret gör det mäkta skönt att lyssna på. Julianna sjunger som en ängel, men vibratot fladdrar på gr'nsen till vad som är acceptabelt. Men det passar! (kanske  :unsure:)

Något av ett mästerverk i genren, Fast jag hade gjort vissa saker annorlunda :D En fiol? :D

Asti:
Mäktig ljudbild du får till med ett frenetiskt driv i trummorna!
Och Juliannas röst passar utomordentligt här! Hon har ett härligt vibrato och fint omfång.
Nivån på hennes sång behöver justeras en del, men vet att mixen bara är i ett tidigt skede.
(Tycker den är för låg i början och lite för stark med början vid ca 448.)
Saknar också en bas som fyller upp mer och ger en ännu tyngre ljudbild. Men det är du säkert medveten om.  :)
Om du tänker ta bort den manliga speakerrösten kan jag tänka mig den ersättas av manlig sång med mörk, låg
stämma i kontrast till Juliannas röst. Ska bli intressant att höra denna färdigmixad. Mycket fint colab!
/Asti

Marsall:
Blir bättre o bättre :).. nu klart mer klös ..Hoppar till 3.41 igen .efter din megafonsång o avslutning tycker jag att du skall fortsätta att frassjunga spinna på avslutningsfraserna..i cry..(.i have tried ) under hennes sång alltså lägga in fraser tillsammans ... (kanske med lite desperation?......Jag tror på det..  Rock on" :)

zorrow:
Ja, när jag lyssnar på detta förstår jag hur långt jag har kvar i mixningslärande. Kallt, kallt och härligt epos men ljuvlig sång. Men, jag får ont i öronen av trummorna och ibland något swischande ljud som är högdiskantigt men jag kanske har blivit överkänslig på gamledar?

Gurano:
Inte min musik men det låter bra - lite enformig dock.
I min lyssning är Juliana för vass i ljudbilden och fram till 85 ligger hon mer i höger öra vilket låter skevt för mig.
Vid 305-308 gör du nåt mixmässigt med sången som inte låter bra tycker jag - likaså vid 491 å framåt. En smaksak ... vibratot är lite för mycket

Så tycker jag
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion