Forum > Demolåtar

Emu + Julianna: Frozen v03

<< < (6/11) > >>

stajo:
skön ljudbild som jag gillar, julians röst passar bra in. Lite ljudbildsmässigt inspirerat av ledmotivet i banshee? (ej melodimässigt..)

Alatar:
Bra låt det här. Gillar det starkt.
Men jag tycker att de sista 90 sekunder, som du la till i version två, är lite "för mycket av det goda" så att säga. 

Emulator:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.02.2015, 07:44:48 ---Vem ska lira gitatrsolot, det skrikande, vid 364?  :lol:
Its epic, this men eftersom det är bra får jag titta på vad jag tycker kan bli bättre.

Bacons sång är svårtyglad, den levereras och sen får man försöka hantera skatten skatten efter leverans, som jag förstår det. Eller kan du styra och bestämma hur du tänkt dig sångspåren, och sen är det det som levereras?
Jag tänker på några grejer hon sjunger i början som konsekvent innehåller förväntade konsekventa stämmor som fungerar mot varandra men sen på sista tonen så uteblir spåret med den sista förväntade stämman.

Jag hör ingen tung bas som pumpar stycket framåt men det kan vara min lyssning som saknar basregistret.

Nu är gröten uppäten och det är dags att åka pendel. Några nya möten där?

--- Slut citat ---

Bra synpunkter angående sången! Sitter med nya filer nu. Jag "beställer" enligt hur jag vill ha det, med tillägg "hittar du nåt bättre så kör på det", -bäst blir det om alla får skapa lite, så känslan kommer fram.

Gitarrsolo vore inte fel, frågan är om jag får plats i mixen :S

Bas är nu tillagd, och kommer på nästa bounce. Lite bättre i öronen idag....och det finns MYCKET att justera :S

tack för input!

--- Citat från: Dividend skrivet 19.02.2015, 08:44:36 ---Vacker sångmelodier och syntesen med arret gör det mäkta skönt att lyssna på. Julianna sjunger som en ängel, men vibratot fladdrar på gr'nsen till vad som är acceptabelt. Men det passar! (kanske  :unsure:)

Något av ett mästerverk i genren, Fast jag hade gjort vissa saker annorlunda :D En fiol? :D

--- Slut citat ---

tack! håller med herrn. Och ja, en fiol vore fint. jag jagar livestråkar just as vi spik :)

--- Citat från: Asti skrivet 19.02.2015, 18:26:38 ---Mäktig ljudbild du får till med ett frenetiskt driv i trummorna!
Och Juliannas röst passar utomordentligt här! Hon har ett härligt vibrato och fint omfång.
Nivån på hennes sång behöver justeras en del, men vet att mixen bara är i ett tidigt skede.
(Tycker den är för låg i början och lite för stark med början vid ca 448.)
Saknar också en bas som fyller upp mer och ger en ännu tyngre ljudbild. Men det är du säkert medveten om.  :)
Om du tänker ta bort den manliga speakerrösten kan jag tänka mig den ersättas av manlig sång med mörk, låg
stämma i kontrast till Juliannas röst. Ska bli intressant att höra denna färdigmixad. Mycket fint colab!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack asti! Noterat synounkterna som ligger i linje med övriga kritiker och mina egna, och jobbar vidare nu med lite mindre öronfladder :D

kul att du gillart =)

Får svara er övriga senare! 4-åringen kom in i studion och vill sjunga!  :wub:

Plinka:
Ja bortsett från att voxens diskant skär i öronen och att mixen är lite grötig, så hör jag att du gjort en del intressanta tillägg i formgivningen, gillar skarpt övergången till det maffiga och svävande men ändå tunga partiet efter 340! Det blir riktigt skönt!

Emulator:

--- Citat från: Marsall skrivet 20.02.2015, 15:08:05 ---Blir bättre o bättre :).. nu klart mer klös ..Hoppar till 3.41 igen .efter din megafonsång o avslutning tycker jag att du skall fortsätta att frassjunga spinna på avslutningsfraserna..i cry..(.i have tried ) under hennes sång alltså lägga in fraser tillsammans ... (kanske med lite desperation?......Jag tror på det..  Rock on" :)

--- Slut citat ---

tack tack! Ny version (igen) fast mer lite mixpill. håller på just nu med lite av det du säger. Och eventuellt är det nyckelharpa på ingång  :wacko:

kul att det går hem iaf!

--- Citat från: zorrow skrivet 21.02.2015, 17:56:02 ---Ja, när jag lyssnar på detta förstår jag hur långt jag har kvar i mixningslärande. Kallt, kallt och härligt epos men ljuvlig sång. Men, jag får ont i öronen av trummorna och ibland något swischande ljud som är högdiskantigt men jag kanske har blivit överkänslig på gamledar?

--- Slut citat ---

Oj tackar! Har sänkt lite hi-mid på trummor och fimpat diskant där jag hittat. öronen bättre idag! Den skar rät hemskt i öronen märkte jag nrä locket försvann!

tack för tyck!

--- Citat från: Gurano skrivet 21.02.2015, 18:14:38 ---Inte min musik men det låter bra - lite enformig dock.
I min lyssning är Juliana för vass i ljudbilden och fram till 85 ligger hon mer i höger öra vilket låter skevt för mig.
Vid 305-308 gör du nåt mixmässigt med sången som inte låter bra tycker jag - likaså vid 491 å framåt. En smaksak ... vibratot är lite för mycket

Så tycker jag
/G

--- Slut citat ---

tack för tyckande. Alla kan ju inte gilla allt :D Ligger hon mer i höger nu med? BORDE vara fixat :)

har skurit diskant å grejat på sång, så den bör vara mer hanterlig nu.

--- Citat från: stajo skrivet 21.02.2015, 19:07:32 ---skön ljudbild som jag gillar, julians röst passar bra in. Lite ljudbildsmässigt inspirerat av ledmotivet i banshee? (ej melodimässigt..)

--- Slut citat ---

Stajo! Long time no see! Vad gör lord of the string nuförtiden??

Har nog inte hört Ledmotivet till BAnshee....ska lyssna.

kul att du gillart!

--- Citat från: Alatar skrivet 21.02.2015, 20:15:50 ---Bra låt det här. Gillar det starkt.
Men jag tycker att de sista 90 sekunder, som du la till i version två, är lite "för mycket av det goda" så att säga. 

--- Slut citat ---

Är alltid kul när folk gillar något man gjort. Sen...ja. det är inte bara tårta på tårta, utan nog ett par tårtor till..men jag ville verkligen att man skall uppleva att det läggs på in absurdum för att sen bara dö ut...för mycket? Förmodligen :) Ska se o jag kan skära och snygga till lite mer.

tack för tyck!

--- Citat från: Plinka skrivet 22.02.2015, 01:19:19 ---Ja bortsett från att voxens diskant skär i öronen och att mixen är lite grötig, så hör jag att du gjort en del intressanta tillägg i formgivningen, gillar skarpt övergången till det maffiga och svävande men ändå tunga partiet efter 340! Det blir riktigt skönt!

--- Slut citat ---

kul! PRova lyssna på soundcloudlänken här nedan med nyaste versionen. tror de e bättre nu!

tack =)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion