Forum > Demolåtar

Gurano - Flyg högt

(1/3) > >>

Gurano:
Jo jag vet att jag har lagt upp denna för 5 år sedan, men nu har jag bytt trummor, ändrat lite basljud, fixat till en del otajtheter och lagt till en liten synt någonstans på 2a halvan. Funkar detta eller bör jag tex ha ett annat basljud mm?

Förra gången (för 5 år sedan) efterlyste jag sång - det gäller fortfarande :D

Kan tyvärr inte ändra guraljuden ... av flera anledningar ... bla pga att filerna gick förlorade när datorn kraschade.
/G

Wernborg:
Grunden funkar bra tycker jag. Träigt och fint basljud.
Nexussyntarna passar inte så bra tycker jag.
Trummorna låter väldigt bra.

Hänger ju mycket på om du får till sång eller ej. Men som komp = bra.

Plinka:
Ja det är en bra grund! Gillar delen i början, får nästan lite sång-idéer, fast kanske skulle det bli lite frekvenskrockar mot den roliga synthen, som jag annars gillar, det är ju nästan den som gör låten! Ja...jag får fundera... <_<

Gurano:

--- Citat från: Plinka skrivet 15.02.2015, 21:12:08 ---Ja det är en bra grund! Gillar delen i början, får nästan lite sång-idéer, fast kanske skulle det bli lite frekvenskrockar mot den roliga synthen, som jag annars gillar, det är ju nästan den som gör låten! Ja...jag får fundera... <_<

--- Slut citat ---
Du får mer än gärna prova att sjunga - denna har legat till sig i 5 år - skulle vara skönt att kunna lägga den åt sidan :D

Blir det frekvenskrockar så drar jag ner på det som kan dras ner - no probs

Den går 115 bpm ;)
/G

mahan:
Tjou Mr G!
Riktigt gott svängom i denna och här kan man tydligt kolla på ackordena vilket borde underlätta sångentusiasterna :D
Lite mer botten på basen efterlysen om de e möjligt förstås. Synd att PC-crashen tog livet av möjligheterna att mixa men.. that´s life!
Detta är en av dom bättre Gurano-testerna, hoppas o tror att du får påhäng med både guror o sång :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion