Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I Lied
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.02.2015, 16:15:12 ---Jättefint gitarrljud, fin låt och text, kanon. Blir bra med lite mer pill. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Vi får se hur mycket pill alla parter pallar. Det var en intressant sångsession igår, där det testades lite "attityd", och annorlunda rytmik i sångbearbetningen mot vad Mikas var van vid. Jag hoppas hon också tycker det är kul att knalla utanför egna ramar, avseende sång.
Men säker kan man aldrig vara. Time will tell.
MOMA:
Detta är ett ämne att skruva ett par varv på! Det är den värd. Bra text (alltid bra med en lockande titel också) bra melodi som mår bra av ett sparsamt arr. Frågan är vad som gör sig bäst - dvs vad som adderar till melankolin utan att konkurrera med sången (som i sitt lite råa format kryper under huden)
BRA!
MaxB:
--- Citat från: MOMA skrivet 06.02.2015, 19:21:38 ---Detta är ett ämne att skruva ett par varv på! Det är den värd. Bra text (alltid bra med en lockande titel också) bra melodi som mår bra av ett sparsamt arr. Frågan är vad som gör sig bäst - dvs vad som adderar till melankolin utan att konkurrera med sången (som i sitt lite råa format kryper under huden)
BRA!
--- Slut citat ---
Här är en inspelning från i onsdags kväll, den 4 februari och kanske samtidigt det mest sparsmakade arret, där jag gör låten helt själv "live", i en tagning, med hjälp av en loop-pedal. Användningen av en loop-pedal gör att jag kan spela flera saker samtidigt.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/password/MaxB_unplugged/MaxB_04_I_Lied_20150204.mp3[/mp3]
MacTS:
Fin låt!
Jag gillar både versionen där du sjunger och Mika sjunger! Din version känns lite mer desperat i sången (vilket ska tas som något positivt). Bra feeling och schysst låt!
En duett tror jag skulle kunna bli suveränt bra
mahan:
Tjhou Maxen!
Många versioner på gång här men gillar live tagningen bäst. Den känns äkta med ditt känslosamma utförande.
Till nästa live insplelning ska du lyfta upp guran lite mer så att den funkar som ordentlig komp som stöder sången.
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida