Forum > Färdiga produktioner
Asti - Min längtan (ny version)
Jambrains:
Mäh! Det här var ju nästa onödigt bra...
Hela texten är riktigt bra tycker jag men den första är helt genial!
Får av nån anledning lite Spelar för livet-vibbar (Sofia Karlssons version) och Wiehe dyker ju självklart upp även om det säkert är mest pga dialekten. Och det är inte dåligt referenser i min bok.
Riktigt snygga harmisar, speciellt i refrängen och nån liten oväntad knyck här och där som krydda.
Har egentligen inget negativt att säga, det låter helt jättebra. Finns säker nån grej om jag lyssnar några gånger till men det känns onödigt att öeta detaljer när helheten är så bra.
Håller inte med MaxB och virveln, tycker de däringa ghost-notarna driver på snarare än hackar uoo.
Bra låt, bra arr, bra spel, bra produktion. Äh, vi förkortar det till bra helt enkelt!
jonnerstone:
--- Citat från: Dividend skrivet 16.01.2015, 20:25:49 ---Jag tycker inte texten är särskilt dyster. Tankar de flesta håller tillbaka hela livet.
--- Slut citat ---
Vilket ju gör det hela ännu mer dystert och tragiskt :D
Måste också bara tillägga en sak.
"Mitt hjärta är en åldrings
Mitt sinne är ett barns
Dom kämpar om min tid
som ett oförsonligt par
Jag fruktar för den stund
när inte barnet stannar kvar"
Detta är nog en av dom vackraste strofer jag hört/läst. Poesi av allra högsta kvalité :wub:
MaxB:
Äldrandets tragedi ger vacker poesi, I agree!
Eddi:
Grejen är ju att i nuet så känns det ju mer än ok, visst kan man bekymra sig lite över framtiden men "just nu känns det bra"
Asti:
MaxB - Jag ska kolla upp ghostslagen i refrängen! Roligt att du gillar temat!
Tror inte det behöver vara en tragedi att bli gammal. Så länge man får vara frisk
finns det mycket man kan hitta på, t.ex musikskapande... Varje ålder har säkert sin tjusning,
även om det säkert är mer spännande att vara 20 och ha orken och en massa
spännande utmaningar framför sig.
Jambrains - Jättekul att texten gillas! Den brukar ta längst tid. :)
Tror som du att det är dialekten som ger referenser till Wiehe.
Sofia Karlsson tillhör mina favoriter. Kanske jag omedvetet försöker ta efter där...?
Kul att du gillar harmonierna, även om harmoniföljderna är rätt traditionella här.
OK, du tycker ghostslagen ska vara kvar! :)
jonnerstone - Blir väldigt glad över att du uppskattar min text så mycket!
Gjorde ett par texter som jag förkastade före denna.
Jag tycker att det svåra med texter är att de inte får vara för tramsiga, men inte
heller bli "pekpinnar". Bäst är nog om man hittar en symbolik, som inte är för
högtravande och som ger utrymme för flera tolkningar.
Eddi - Du har helt rätt! Varför ska man ta ut tråkiga saker i förväg? :)
Tack för era kommentarer! Alla positiva och konstruktiva kommentarer gör att inspirationen
rinner till så det skvalar. :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida