Forum > Demolåtar
Dividend - A Dog Called Maggie vCa (150125)
bjurte:
snyggt piano och skön harmoni, saknar inte direkt någon bas.
Sedan kanske att blåsarna bitvis är lite för ivriga och 'blåser' i mun på varandra,kan vara en nivåfråga, dom känns ibland lite för höga.
Dividend:
--- Citat från: Asti skrivet 16.01.2015, 13:24:51 ---Det här gillar jag! Jätteskönt piano med ett härligt, böljande spel.
Antar att mixen är ett utkast? Lite väl starka toner på en del ställen
både från pianot och även träblåsinstrumentet i slutdelen.
Kanske kunde ett blåsintrument med mer baskaraktär, t.ex basklarinett, ge ljudbilden
lite mer bredd, men jag tycker det är fint så här också.
/Asti
--- Slut citat ---
Vad roligt att du gillade, fixat det jag hittat men kan finnas smågrejer kvar. Tack för öronen!
--- Citat från: bjurte skrivet 22.01.2015, 12:01:11 ---snyggt piano och skön harmoni, saknar inte direkt någon bas.
Sedan kanske att blåsarna bitvis är lite för ivriga och 'blåser' i mun på varandra,kan vara en nivåfråga, dom känns ibland lite för höga.
--- Slut citat ---
Kontrapunkt :D Har fixat nivåerna nu tror jag. Tack för orden!
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.01.2015, 11:50:01 ---Vackert stycke, kanske saknas någon form av basinstrument? Nivåerna på de olika instrumenten kanske kan justeras också. Hur som helst, jag gillar! :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Kul att du gillade! Har en tuba och cello där nu. Hoppas nivåerna är bättre nu.
--- Citat från: zorrow skrivet 16.01.2015, 23:05:07 ---Vackert stycke men jag kunde gärna ha en bas någonstans. Flöjten blåser lite "all over". Bra början! :D
--- Slut citat ---
Flöjten är mycket genomtänkt, men jag sänkte volymen på den. Tack för tankarna!
--- Citat från: Eddi skrivet 16.01.2015, 19:13:00 ---Jo en melankolisk låt som fångar en. Det är inte ofta att någon klagar på för MYCKET sustain men i det här fallet tycker jag hälften kunde vara nog och både flöjt- och klarinettcrescendona stack iväg lite väl mycket, om du nu vill ha sån kritik så bjuder jag på den :D Vid 45 kommer något odefinierbart in som utgör den lilla bas du har i detta och KANSKE skulle det istället vara en cello på lägre frekvens men jag vet inte förräns jag har hört det eventuella alternativet.
Som totalkomposition så tycker jag den är riktigt medryckande :)
--- Slut citat ---
Kul att den var medryckande. Hittade stället där jag glömt lyfta pedalen. Det är fixat nu. Det var en fagott. Nu har jag en tuba också :)
Dividend:
Efter bas-klagomålen införde jag en tuba och en cello. Lyssna gärna på det nedlagda jobbet. Och klaga på!
Nya versionen finns i trådhuvudet!
1up:
Måste vara en fin hund. Låter lite äldre, tänker mig en rödbrun förtrogen karaktär.
Jag tycker det låter fint, växer alltmedan stycket fortgår.
Öka ambiensen? En mjuk pad, om synthljud är OK, kanske en cembalo mot slutet om man vill vara lite vågad.
Vackert.
Eddi:
Ja jag efterfrågade en cello och det levererades MEN det blev lite väl mycket av den varan - det blev en utbrytarcello som ville ta över snarare än att stödja kompositionen tycker jag - har du ingen annan variant av lite lugnare cello?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida