Forum > Demolåtar

Dividend - A Dog Called Maggie vCa (150125)

<< < (3/6) > >>

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 24.01.2015, 01:13:33 ---Måste vara en fin hund. Låter lite äldre, tänker mig en rödbrun förtrogen karaktär.

Jag tycker det låter fint, växer alltmedan stycket fortgår.

Öka ambiensen? En mjuk pad, om synthljud är OK, kanske en cembalo mot slutet om man vill vara lite vågad.

Vackert.

--- Slut citat ---

Pad är uteslutet. Vad menas med ambiens? Cembalo är ju raka motsatsen till lugn musik :) Tack för lyssning!

Hej Eddi!
Är det ljudet av cellon eller det faktum att den spelar en stämma bland många andra. I mina öron flyter det. Vill du jag ska sänka den volymmässigt?
Tack för lyssningen!

mahan:
Tjou Per!
En av dina bättre detta, gillas!
Arret funkar perfekt eftersom man hela tiden hänger med. Fina små detaljer som håller lyssnarens intresse uppe.
Fin stämning och du har lyckats med helheten så att alla instrument ligger i balans och turvis kommer fram och berättar sin story.
Och så blir det poäng för att du fått ett nästan bra slut på låten, bara du ännu fixar det så att cellon avslutar sitt spel innan spelaren lixåm bryter av det blir det perfekt. Typ så att när cellons sista ton spelad o avslutad så blir det en naturlig liten reverb som sakta tonar bort, och när allt har tystnat kan spelaren stanna.
Hitter inte annat att såga på, bra jobbat här!
En sak blev kvar i tankarna, vem e Maggie och vilken e storyn bakom hunden? :)

h.   johan

Dividend:
Tack för lyssning och kul att du gillade!
Ska fixa slutet!
Maggie är en tik, som en vän i Kanada har och lägger upp mycket bilder på.

Marruschkka:
En rar tik som sniffar sig runt ser jag framför mig, dofter och vittringar som för vovven lite planlöst omkring :rolleyes:
Som vanligt får jag bilder i huvudet av din musik.

Jättefint och underfundigt :wub:

/Marre

Marsall:
man hör vem som bestämmer i början/en liten bit in  av stycket..(pianisten  :).. Kanske ta fram det övriga där bak liiite till..men bara lite  :)  Gillar Live känslan över ljudet ..Bra! B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion