Forum > Demolåtar

Dividend - A Dog Called Maggie vCa (150125)

(1/6) > >>

Dividend:
Efter bas-klagomålen införde jag en tuba och en cello. Ska svara alla nu. Lyssna gärna på det nedlagda jobbet. Och klaga på!

edit: ver CA - fixade slutet och några falsknoter. Höjde flöjten lite och sänkte cellon litet.

Asti:
Det här gillar jag! Jätteskönt piano med ett härligt, böljande spel.
Antar att mixen är ett utkast? Lite väl starka toner på en del ställen
både från pianot och även träblåsinstrumentet i slutdelen.
Kanske kunde ett blåsintrument med mer baskaraktär, t.ex basklarinett, ge ljudbilden
lite mer bredd, men jag tycker det är fint så här också.
/Asti

Eddi:
Jo en melankolisk låt som fångar en. Det är inte ofta att någon klagar på för MYCKET sustain men i det här fallet tycker jag hälften kunde vara nog och både flöjt- och klarinettcrescendona stack iväg lite väl mycket, om du nu vill ha sån kritik så bjuder jag på den :D Vid 45 kommer något odefinierbart in som utgör den lilla bas du har i detta och KANSKE skulle det istället vara en cello på lägre frekvens men jag vet inte förräns jag har hört det eventuella alternativet.
Som totalkomposition så tycker jag den är riktigt medryckande :)

zorrow:
Vackert stycke men jag kunde gärna ha en bas någonstans. Flöjten blåser lite "all over". Bra början!  :D

Roffe H:
Vackert stycke, kanske saknas någon form av basinstrument? Nivåerna på de olika instrumenten kanske kan justeras också. Hur som helst, jag gillar!  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion