Forum > Demolåtar
MaxB - Have Faith In Love
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 31.12.2014, 15:35:04 ---lyssnar på versionen i översta ..ähh ..ta bort släppguraackken i början helt o börja låten vid 0.36 ..O kör den sen som du gör i mitten alltså kompa på2 lixom då låter det fint o tillför bra .. O bra att du exprimenterar o kör ditt race o testar .. Bra keep goin" .. :)
Edit: Sången låter fint som snus ..Tycker jag ..
--- Slut citat ---
Ditt förslag att hoppa över resonatorgitarren är ett av många förslag. Jag vill ha den kvar.
Bra att du gillar sången. Jag tycker det är okej med sången så här.
--- Citat från: Asti skrivet 01.01.2015, 13:46:29 ---Jättesnyggt Max! Ta för allt i världen inte bort dobron. Den skapar ju tillsammans med de fina körerna den sköna stämningen i låten. Däremot låter elgitarren som kommer in med 2 toner efter ca 28 sekunder lite "dansband". Ta bort eller lägg på tremolo är mitt förslag!
Den lite distade elgitarren gillar jag, både sound och spel. Du får ett fast och bra ljud på elbasen, vilket jag själv brukar ha problem med.
Snyggt att körerna "hänger kvar". Men låt dom klinga ut i stället för att som på ett par ställen sluta tvärt. Det tror jag blir snyggare.
Använder du maxotronen för att skapa körerna? Snyggt hur som helst! Gillar precis som Bjurte när du inte "gurglar till" leadsången utan sjunger lite mer återhållsamt!
Kanske kunde ett stick någonstans mitt i låten förhöja..? (T.ex några takter i E om låten i övrigt går A - D.)
--- Slut citat ---
Jag gillar vandringen upp vid 28 vill inte ändra det gitarrspelet. Kommer på mig med att jag inte är van att använda tremolo som effekt. Minns inte när jag kan ha använt det, om jag gjort det. Ska kanske kolla upp det alternativet framöver.
Troligen bra ide med körerna. Får se om jag ids arbeta mer med körerna. Jag inväntar ju ett djembespår så något mer kanske jag ska fixa med körerna. Tack för tips.
Använder inte maxotronen. Den ligger i vila men jag har funderat på att fixa med den. Näej det är sångstämmor med nytagning här. Gurgelsång gillas inte har jag förstått. Ändå vill jag fortsätta att öva sån då och då. Jag tycker det är kul och det är huvudsaken (tror jag). Orkar inte fixa ett stick även om det skulle kunna lyfta. Det får räcka med mollvandringen bortåt slutet.
Tack för hjälp med tips på vägen.
Plinka:
Snygg utveckling sen först jag hörde den! Gillade den jättemycket då med men detta blev faktiskt skönare, lite bluesigt, och på vissa ställen när soloMax svarar Maxkören så blir det på gränsen till gospel, och varför inte med detta hängivna kärleksbudskap! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida