Forum > Demolåtar
MaxB - Have Faith In Love
MaxB:
Tror själv att jag provar en himla massa genrer och former men sitter förmodligen fast med att upprepa samma sak gång efter gång. Min kära fru kallar all min musik 'dansbandsmusik' men där tycker jag hon är lite orättvis. Den här har jag pysslat med tre kvällar i rad. Tänkte ta med den på ett gemensamt jam med flera nya bekantskaper. Men nu visar det sig att det inte ska vara något jam, utan något annat som kan utveckla ens musikskapande. Vilken tur att jag fick reda på det i tid och inte packade med elgura, pod, floorboard och stärkare och baxade mig fram till mötet ikväll, likt den som ensam bär maskeraddräkt, då alla andra vet att det inte är en maskerad i kväll.
Edit måndag 29/12: Har uppdaterat med nyinspelning av sångspår och mixtrixande med körspåren.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_HaveFaithInLove_v5_oz.mp3[/mp3]
MaxB - Have Faith In Love
You are here - I am here
With love, with love
You are a star - you are a queen
In love, in love
you are the king - you are everything
Within, within
You are in me - I am in you
We are together - as one
as one - as one
In love, in love
spacetrucker:
Jösses, fint :)
Dom långa uttöjda orden kanske är lite väl långa :unsure:...smak och tycke :)
//Space
MaxB:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 28.12.2014, 17:07:16 ---Jösses, fint :)
Dom långa uttöjda orden kanske är lite väl långa :unsure:...smak och tycke :)
--- Slut citat ---
Tack! Experiment med uttöjda ord på gång! B)
Testa att chanta, att sjunga med - vad du vill och hur du vill.
Där kan långa uttöjda ord fungera, liksom en enda stor allsång,
...kanske... ;)
Dividend:
DEt är country-sound och det ligger inte långt från svenskt dansband. (Fast det är inte dåligt.
Det melankoliska sound är verkligen amerikansk blueS/country.
SKön refräng och bra låt!
Keep up the good work!
mahan:
tJOU mAXEN!
Snyggt detta och måste säga att jag gillar dom utdragna orden då kören sköter dom, blir lixåm ett instrument av dom. Solisten kunde sjunga utan "förlängningar"
Och kören e ju så snygg att den kunde du panorera ut lite mer och samtidigt få mer utrymme åt solisten.
Skön lyssningsmusik, lugnt o sansat, gillas! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida