Forum > Demolåtar
MaxB - Have Faith In Love
MaxB:
--- Citat från: HasseFX skrivet 29.12.2014, 23:59:40 ---Crosby, Stills, Max & Young!!! Nä, jag skojar ;) Det är snarare Lennon:skt ala "Give Peace a Chance"
--- Slut citat ---
Det blev annorlunda att dämpa 10CC-körerna och ha en leadstämma som är fristående. Jag gillar den modellen efter tips av bl.a Mahan.
Kanske skulle ha Djembe-trummor istället för vanliga trummor?
bjurte:
Tycker det sköna flowet blev stört nu, åtminstånde på dom första stroferna när solorösten kommer in efteråt,där känns det lite stressat.
"In love" delarna flyter däremot bättre.
Men det beror ju iof. sig vart man vill ta låten.
Personligen lyssnar jag hellre på den mer vilsamma först varianten.
MaxB:
--- Citat från: bjurte skrivet 30.12.2014, 13:21:08 ---Tycker det sköna flowet blev stört nu, åtminstånde på dom första stroferna när solorösten kommer in efteråt,där känns det lite stressat.
"In love" delarna flyter däremot bättre.
Men det beror ju iof. sig vart man vill ta låten.
Personligen lyssnar jag hellre på den mer vilsamma först varianten.
--- Slut citat ---
Busigt att musik aldrig blir universell så att en variant på musiken passar alla.
Nu gillar i alla fall jag den här modellen men kanske ska leaden sjungas om?
Marsall:
lyssnar på versionen i översta ..ähh ..ta bort släppguraackken i början helt o börja låten vid 0.36 ..O kör den sen som du gör i mitten alltså kompa på2 lixom då låter det fint o tillför bra .. O bra att du exprimenterar o kör ditt race o testar .. Bra keep goin" .. :)
Edit: Sången låter fint som snus ..Tycker jag ..
Asti:
Jättesnyggt Max! Ta för allt i världen inte bort dobron. Den skapar ju tillsammans med de fina körerna den sköna stämningen i låten.
Däremot låter elgitarren som kommer in med 2 toner efter ca 28 sekunder lite "dansband". Ta bort eller lägg på tremolo är mitt förslag!
Den lite distade elgitarren gillar jag, både sound och spel. Du får ett fast och bra ljud på elbasen, vilket jag själv brukar ha problem med.
Snyggt att körerna "hänger kvar". Men låt dom klinga ut i stället för att som på ett par ställen sluta tvärt. Det tror jag blir snyggare.
Använder du maxotronen för att skapa körerna? Snyggt hur som helst! Gillar precis som Bjurte när du inte "gurglar till" leadsången utan sjunger lite mer återhållsamt!
Kanske kunde ett stick någonstans mitt i låten förhöja..? (T.ex några takter i E om låten i övrigt går A - D.)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida