Forum > Färdiga produktioner
Perre ft Eddi - Words Matter
Eddi:
LÅTNAMN: Words Matter
ARTIST/GRUPP: Perre & Eddi
GENRE: Ungdom
LÅTLÄNGD: 5 minuter cirka
KOMPOSITÖR: Perre
PRODUCENT: Perre
EV. MEDVERKANDE: Jag på sång o gura
INSPELNINGSÅR: 2014
Ok Perre har gjort en låt som han ville ha lite sång på så jag totade ihop nåt - efter det har Perre ändrat totalt på låten men jag gillade orginalsvängarna så mycket så jag har fått tillstånd att lägga ut min version av låten.
Möjligen kommer Perres version att komma upp här också eller så går den direkt till Spotify som vanligt.
Tyck gärna till men det är inte mycket jag kan ändra på - sången och guran i så fall.
Ball låt är det anyway!!
mahan:
Tjou Eddi & co!
Jättesnyggt gung på kompet, 80-talets disco music style, gillas!
Sen har jag aningen svårt med det där.. "snacksjungeriet", för det borde liksom vara pörfect inglish och mycket tajt sound för att funka riktigt bra. Nu blir det lixåm två olika låtar på varann och det krävs lite skruvande att få solisten att svetsas ihop med kompet. Antar dock att det kommer fler versioner om jag förstod rätt.
Klart är att detta stycke kör med "hitwarning", en jäkla god låt som fastnar på hjärnan så testa på olika varianter med melodisk sång åxå, kunde sitta bättre kanske
bra jobbat så långt, kämpa vidare! :)
h. johan
Eddi:
--- Citat från: mahan skrivet 19.12.2014, 23:37:55 ---Tjou Eddi & co!
Jättesnyggt gung på kompet, 80-talets disco music style, gillas!
Sen har jag aningen svårt med det där.. "snacksjungeriet", för det borde liksom vara pörfect inglish och mycket tajt sound för att funka riktigt bra. Nu blir det lixåm två olika låtar på varann och det krävs lite skruvande att få solisten att svetsas ihop med kompet. Antar dock att det kommer fler versioner om jag förstod rätt.
Klart är att detta stycke kör med "hitwarning", en jäkla god låt som fastnar på hjärnan så testa på olika varianter med melodisk sång åxå, kunde sitta bättre kanske
bra jobbat så långt, kämpa vidare! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack för lyss o kommentar Mahan ---- men det ska vara så där snackigt är det tänkt från mig - och ja jag har ett problem vid en passage som jag inte lyckas med riktigt. :D
Edit: Vid 181 blir det lite galet
MaxB:
Denna har jag lyssnat på, på väg till en fest med mental feelgood-stämning.
Finns många diamanter i stycket! Och kul att höra kombinationen av ljud och indéer mellan dessa envisa musikkombatanter (eller musikkombafarbröder).
equality:
Vilket lyft vid 120 när någon form av refräng kommer in. Nja, stör mig annars på speakerrösten, sången kommer in alldeles för sent. Lyftet hade varit ännu större om sång rakt igenom helst tidigare än 120. Disponera om är min simpla slutsats.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida