Forum > Demolåtar
Dividend - Tiggerskan Manuella, nu sjungen av Marre
Dividend:
Tack marre. Men de kan ha rätt, det är lite dissonans på några ställen, som falskar på glidningar. Det är en visa, kanske ska vi sjunga normalt här :D
(Inte jazz.)
Emulator:
some lite mer input, så låter melodin mer osäker än falsk så att säga, som den kunde må bra av att fraseras om efter sångerskans tycke och smak. lite som bono när han sjunger nån låt för niohundrade gången live, då har det ändrats lite från orginalet :D
är det bara nån ton kan man ju peta till den med autotune på just det stället, men för mig var det just att det låter lite osäkert snarare än hur tonerna träffas.
....själv sätter jag ALDRIG melodin, inte ens på covers eller låtar jag kan. jag har nån fixering i skallen att prova nya sångspår, och dtta gör att stämmor som SKA låta på ett visst sätt alltid kommer ut som gödsel från min studio =)
God fortsättning på er. ska med en djefla taxi för vidare transport till bologna 04:00 :S
gonatt!
Eddi:
Jo före snackversen så finns det några ställen där Marre glider mer än bra faktiskt - se det som en utvecklingsmöjlighet istället för kritik - jag är säker på att du kan göra det bättre även om eller trots att den är en himla svår sång - det är väl knappast nån annan som fixar det ... typ. På den igen alltså. :D
Marruschkka:
Hallo Divi, EMU & Eddi, och tack för utförligare respons och den behövs. Jag låter den vila lite och ger mig på den senare igen :)
Med lite mer konstnärlig frihet Divi, kan det bara bli bättre kan jag tänka mig oxå, som du var inne på Emu, hoppas du hann med tåget förresten, okristlig tid ju!
God fortsättning :D/ Marre
Plinka:
Denna ljuvliga visa har fått än mer själ nu med text och sång! Och ja, det känns gött när sångtonerna på sina ställen glider in i rätt ton i sista takt! Skulle den må bra av att du Marre ger dig på den igen? Ja kanske, det är möjligt att det finns utvecklingspotensial som diskuterats ovan(när ska man anse sig nöjd?), det känner du bara själv, men den är väldigt vacker nu med!
Mixen och kompositionen sitter fint :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida